Los billingües tienen al empar los dos idiomes activos nel celebru, según un estudiu

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Actualizado: miércoles, 23 mayo 2018 15:16

TARRAGONA, 23 May. (EUROPA PRESS) -

Les persones billingües tienen al empar los dos idiomes activos nel celebru, según constató un grupu d'investigadores de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona nel marcu d'un estudiu, informó la universidá esti miércoles nun comunicáu.

Miembros del Departamentu de Sicoloxía de la URV fixeron dos esperimentos que dexaron conocer la ruta del billingüismu, esto ye, cómo trabaya'l celebru d'estes persones cuando procesa les palabres.

Nel primer esperimentu usaron un métodu d'esploración neurofisiolóxica qu'estudia la respuesta del sistema nerviosu central a estímulos sensoriales esternos.

Pa facelo, asitiaron una serie d'electrodos superficiales a la persona que participa nel estudiu de manera que se recueyen los impulsos eléctricos que viaxen al traviés de les neurones hasta árees específiques del celebru.

Los investigadores repararon que les persones billingües catalán-castellanu acceden directamente al significáu de les palabres dende la llingua na que son menos competentes.

Esto ye, nun necesiten pasar al traviés de la llingua dominante pa reconocer que dos palabres son traducciones, tratándose d'una "característica de los billingües que viven nuna sociedá con una fuerte inmersión nes dos llingües, como asocede en Cataluña", esplicaron.

Cola metodoloxía, los investigadores rexistraron l'actividá cerebral de forma constante --con datos cada milisegundu-- y identificaron qué componentes s'activen y con qué tán asociaos: cola ruta d'accesu al significáu o na forma.

D'esta forma, constataron el conocíu como fenómenu de la "coactivación", que se demostró enantes con estudios de conducta --midiendo'l tiempu de respuesta-- y con potenciales evocaos, pero esti grupu d'investigación tamién pudo corroborálo con un parámetru nuevu de midida, que ye la dilatación pupilar.

DILATACIÓN DE LES NEÑINES

El segundu esperimentu evaluó la dilatación pupilar pa conocer de qué manera los participantes procesen les palabres cognaes, esto ye, aquelles que comparten significáu y ortografía o pronunciación similar en dos llingües.

L'esperimentu consistió en pidir a los participantes qu'indicaren si'l conxuntu de lletres que se-yos mostraben yeren palabres qu'existen en castellanu o nun lo yeren, y con esta prueba pue analizase qué esfuerciu cognitivu-yos supón reconocer les distintes palabres.

Les resultaos determinen que la neñina dilátase más coles palabres ensin conocer, menos coles conocíes non idéntiques y muncho menos coles cognaes idéntiques.

L'estudiu conclúi que les persones billingües tienen actives les dos llingües porque reconocen les palabres más fácilmente si tienen dalgún tipu de semeyanza.

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