Crítica de 'El hombre de las mil caras': Paesa de mio vida

El hombre de las mil caras
WARNER
Actualizado: viernes, 23 septiembre 2016 12:57

MADRID, 23 de Setiembre (EUROPA PRESS - Israel Arias)

"Los espíes españoles nun viaxamos con pistola, viaxamos con chequera". Esta frase incluyida nel llibru de Manuel Cerdán y qu'Alberto Rodríguez decidió a costa fecha treslladar lliteralmente al llibretu de 'El hombre de las mil caras' resume casi a la perfección lo que'l director sevillanu propúnxose -y consiguió- al mete-y mano a unu de los episodios más enguedeyaos de la España de los noventa: fuxir d'estridencies y efectismos p'armar un thriller conteníu, visiegu y tirante nel que too funciona como un reló... suizu, claro.

Una cinta que, partiendo de fechos reales y friccionando los munchos espacios en blanco que dexó esta inverosímil historia, reconstrúi'l papel que nel mediáticu casu Roldán xugó l'antiguu espíu español Francisco Paesa, dende la fuga del daquella daquella director xeneral de la Guardia Civil hasta la so fosca entrega a les autoridaes españoles pasando pel so escondite en París y pela desapaición d'aquellos famosísimos 1.500 millones de pesetes que Roldán escamó-y de los Fondos Reservaos del Estáu.

Materia primo de primer cola que, en maraviando con aquella xoya ganadora de diez Premio Goya que foi 'La isla mínima', Rodríguez realiza un ponderatible exerciciu de síntesis cinematográfica pa volver dibuxar una casi perfecta radiografía d'otra época bien concreta y convulsa de la nuesa historia reciente. Una época na que'l mentirosu, l'opacu, el llaín, yera poco menos qu'aplaudíu como héroe nes places mientres compartía portaes de revistes con toreros, futbolistes y folclóriques. 'Escribe un llibru, planta un árbol, ten un fíu... y defrauda' yera'l 'karma' d'aquellos noventa nos que, invocando a la tan dañible picaresca española, esbozábase una media sorrisa cómpliz ante non poques barrabasaes que diben día tres día atropando telediarios y periódicos.

Un escenariu ideal pa que los más caradures, como Roldán, intentaren llevalo tou y los más llistos, esos que paecen dir siempre un pasu per delantre del restu, como l'enigmáticu Paesa, lleváronlu. Dambos, interpretaos por unos grandes Carlos Santos y Eduard Fernández, respectivamente, son les dos cares de la mesma moneda, d'aquella España que nun foi otra cosa que los polvos de la llamüergal na qu'andamos agora metíos. D'aquella España que, nun siendo nel cine, nun queremos volver ver... pero que tamién ye nuesa.

Asturianu ofrecido por