¿Cuál ye l'orixe de les procesiones de Selmana Santa?

Procesión de El Encuentro
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 31 marzo 2015 13:01

MADRID, 30 de Marzu (EDIZIONES)

La llegada de la Selmana Santa trai consigo decenes de procesiones qu'enllenen les cais de les nueses ciudaes. Trátase de desfiles relixosos colos que los cristianos conmemoren la Pasión y Muerte de Cristo. Pero, ¿conoces el so orixe?

La Pascua de los cristianos celébrase prácticamente dende l'entamu d'esta relixón pa recordar los últimos díes de Xesucristo y llevar esi mensaxe al restu de la población. Anque les procesiones entendíes como desfiles relixosos celébrense en toles relixones, les d'España per Selmana Santa son distintes y tienen el so propiu orixe y historia.

ORIXE DE LES COFRADÍES

La nacencia de les Hermandaes y Cofradíes asítiase sobre'l sieglu XV. El profesor d'Historia Moderna de la Universidá de Valladolid Javier Burrieza esplica a europapress.es que fueron grupos de laicos --esto ye, persones non relixoses-- los que s'unieron con dos funciones principales: la d'apoyase mutuamente en momentos difíciles (como enfermedaes y muertes) y la d'esperimentar la Pasión de Cristu (la Penitencia).

Foi por esti deséu de "vivir el dolor de Cristu" polo qu'empezaron a salir a la cai a representar los sufrimientos de Cristu mientres la Pasión. Esto esplica dos coses: per un llau, que les primeres imaxes que salieron a les cais fueren de Crucificaos y de Doloroses y, per otru, qu'hubiera dos clases de cofrades: los de lluz --como los d'agora-- y los de sangre, que s'autoazotaben.

Foi dempués cuando les procesiones alquirieron "la dimensión teatral" que tienen güei. "Había una lliturxa nes ilesies que nun entendíen los laicos, taba bien alloñada d'ellos y yera en llatín", esplica esti profesor, qu'añade qu'esto fizo necesario "crear una lliturxa" más cercana al pueblu: la que se desarrolló nes cais al traviés de les procesiones, "yá non solo al traviés de Crucificaos sinón con imaxes más teatrales y más escenes, que son los pasos procesionales", añade.

CONTRARREFORMA Y SELMANA SANTA

Les primeres manifestaciones de representaciones de la Pasión y Muerte de Cristu daten de la segunda metá del sieglu XV y del sieglu XVI, viviendo'l so puntu cimeru nel sieglu XVII. Trátase d'unes feches que coinciden nel tiempu col Conciliu de Trento (1545-1563) y la Contrarreforma, la respuesta que la Ilesia Católica dio a la Reforma Protestante de Martín Lutero nel Sieglu XVI pola que se tomó la decisión d'esteriorizar la fe.

D'esta manera, anque les procesiones de Selmana Santa n'España yá existíen, de magar esta fecha "tuvieron un puxu" en tol territoriu español, tal como esplica esti historiador.

CAMBIOS NES PROCESIONES

La principal diferencia ente los pasos de Selmana Santa daquella y les procesiones d'agora son los autoazotadura. Nel sieglu XV, les Hermandaes entendieron qu'ésta yera la meyor forma de ponese na piel de Cristu mientres la so Pasión.

Foi'l Gobiernu de Carlos III (sieglu XVIII) el que prohibió estes actuaciones, pues los ilustraos del momentu consideraron que l'azotadura público nun contribuyía "a la sincera piedá", sinón que más bien yera "un auténticu escesu", esplica'l profesor.

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