Cultura y l'Idescat impulsen una macroencuesta sobre les llingües de Cataluña

Publicado 12/03/2018 18:43:36CET

BARCELONA, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

La Dirección Xeneral de Política Llingüística de la Generalitat y l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) principien esta selmana'l trabayu de campu de la Encuesta d'Usos Llingüísticos de la población 2018, que se va facer a 9.000 persones, 1.500 más que la encuesta precedente de 2013.

La encuesta, con datos que se van publicar en primavera de 2019, va ufrir información actualizada sobre la realidá llingüística de Catalunya, la conocencia, la identificación llingüística y los usos llingüísticos de los ciudadanos en dellos espacios de relación y consumu, informó la Conselleria de Cultura esti llunes nun comunicáu.

El trabayu de campu va acabar en septiembre, una vez realizaes les 9.000 encuestes correspondientes a un universu de 6.443.771 persones de 15 años o más, y l'aumentu del muestréu va ameyorar la perspectiva territorial, especialmente p'afondar na conocencia de la realidá llingüística de les árees metropolitanes.

La operación estadística, una de les más importantes d'Europa en materia de llingua, va permitir saber la conocencia de catalán, castellanu, aranés, francés y inglés; va actualizar la información d'otra llingua falaes polos ciudadanos de Catalunya, y les actitúes que la población tien sobre l'usu actual y futuru de Catalunya.

La encuesta de 2013 evidenció que'l 40,6% de la población de 15 años y más tenía interés n'aprender catalán o ameyorar les conocencies, y la mayoría declaraba entender, saber falar, lleer y escribir en catalán.