El Fiscal queréllase contra González Macho por un 'presuntu taquillazu'

Actualizado: jueves, 26 noviembre 2015 11:13

MADRID, 25 de Payares (EUROPA PRESS)

La Fiscalía Provincial de Madrid querellóse contra l'expresidente de l'Academia del Cine, Enrique González Macho, xestor de les entidaes Alta Classics y Alta Films, y contra Edmundo Gil, alministrador mercantil de Flamencu Films por un presuntu delitu de fraude de sovenciones por valor de 731.972 euros pola película 'Rosa y Negro' (2009).

Sobre'l fraude del 'taquillazu', del que van conociéndose delles causes nos xulgaos madrilanos, fontes xurídiques esplicaron a Europa Press que la Fiscalía presentó una querella que recayó, sicasí, en distintos xulgaos, porque hai distintes empreses o imputaos y que tán en distinta situación, en dellos casos, simplemente presentóse la querella y n'otros yá hai escritu d'acusación.

Concretamente, señalen que la investigación previa de la fiscalía, la xudicial y la procesal yá ta llevándose a cabu nos xulgaos d'instrucción númberu 40 --que llevó'l casu de Miguel Bardem, nel que se llegó a un acuerdu y pol que'l productor devolvió la sovención; el xulgáu númberu 41 --pol que s'imputó a los hermanos Sole Viñas por un presuntu fraude d'hasta 2,2 millones d'euros en sovenciones pa trés películes-- y el xulgáu númberu 18, sobre'l que recayería la querella contra González Macho.

L'escritu de la fiscalía, al que tuvo accesu Europa Press, señala que dende la Intervención Xeneral de la Admnistración Xeneral del Estáu (IGAE) recibióse un informe-denuncia relativu al presuntu fraude de sovenciones concedíes a la entidá Flamenco Films por resolución del ICAA de 25 de payares del 2011, pola coproducción de la película 'Rosa y Negro' (2009), siendo los beneficiarios de dicha ayuda los responsables de Flamneco Films, productora de la cinta, dirixida por Gerard Jugnot.

Nesti sen, señala que la empresa Flamencu Films solicitó al traviés del Edmundo Gil el 15 de setiembre del 2011 al ICAA l'ayuda xeneral a l'amortización de llargometraxes del añu 2011, sovención que-y concedieron y materialmente tresfirieron n'avientu del 2011.

Sicasí, precisa que "practicaes determinaes actuaciones d'investigación per parte de la IGAE detectóse que parte de les condiciones requeríes pa la concesión de les ayudes resultaron falses, polo qu'existen nicios de que los querellaos puen incurrir na comisión d'una infracción penal".

Unu de los requisitos pa llograr les sovenciones anicia nel llogru d'un mínimu d'espectadores de la película mostrada. D'esta manera, como esplica'l fiscal, "l'asistencia d'espectadores y declaración de rindimientu llograos pola proyección d'una película valen de módulu a los efectos del cálculu de les ayudes pa l'amortización de llargumetraxes regulaes".

"Esto ye, resulta trescendente que cada llargumetraxe llogre un númberu d'espectadores, dao que dicha circunstancia condiciona en gran midida les ayudes a l'amortización de llargumetraxes españoles lo mesmo l'ayuda xeneral como l'ayuda complementaria", añade'l fiscal que, apunta tamién que l'ayuda xeneral estrablezse en función d'un porcentaxe sobre la recaudación bruta de taquilla y pal llogru de l'ayuda complementaria tien que superase la recaudación mínima que reglamentariamente se determine.

Poro, según resume, a más espectadores y mayor recaudación declaraos, más posibilidá de llograr les ayudes referíes. Amás, los titulares de les sales de muestra tienen la obligación de comunicar al ICAA l'asistencia d'espectadores y declaración de rindimientos llograos cola proyección d'una película.

Asturianu ofrecido por