El Gobiernu pide al TC que suspenda la consulta y cualquier actuación "venceyada" a la so preparación

El pte.De la Generalitat Artur Mas sale del Parlament tras la ley de consultas
EUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 29 septiembre 2014 16:21

Alega nos recursos qu'una CCAA nun tien competencia pa convocar un referéndum y qu'atenta escontra la soberanía nacional

MADRID, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -

El Conseyu de Ministros pidió esti llunes al Tribunal Constitucional que suspenda la llei catalana de consultes y el decretu de convocatoria del 9N, pero tamién "les restantes actuaciones de preparación, realizaes o procedentes, pa la convocatoria d'esta consulta, lo mesmo que de cualquier actuación venceyada a la referida consulta".

Asina consta na referencia del Conseyu de Ministros d'esti llunes na que da anuncia de que'l Gobiernu aprobó dos alcuerdos polos que se pide al presidente del Gobiernu que recurra énte'l Tribunal Constitucional dellos preceutos de la llei catalana de consultes non referendaries y plantégase tamién la impugnación del decretu de convocatoria robláu'l sábadu pol presidente catalán, Artur Mas.

Los principales argumentos del Gobiernu son qu'una comunidá autónoma nun tien competencia pa entamar un referéndum y, amás, nel casu de la convocatoria del 9N, que "el so conteníu atenta escontra l'atribución de la soberanía nacional, que correspuende al pueblu español" y escontra la "indisoluble unidá de la Nación española".

Nel casu de la llei de consultes, el Gobiernu impugnó'l Títulu II, les disposiciones transitories primera y segunda y la disposición final primera con argumentos que solliñen que les consultes que la llei considera "non referendaries" constitúin en realidá "materialmente un auténticu referéndum, al contemplar una consulta al cuerpu eleutoral al traviés d'un verdaderu procedimientu eleutoral".

Nesi puntu, el Gobiernu sostién que la potestá de regulación y autorización de referendos, sicasí, "correspuende puramente al Estáu, acordies colos artículos 23, 81, 92 y 149.1.32ª de la Constitución Española". Recuerda amás qu'esa regulación ta recoyida pola Llei Orgánica 2/1980, de 18 de xineru, sobre regulación de les distintes modalidaes de referéndum, y la Llei Orgánica 5/1985, de 19 de xunu, del Réxime Eleutoral Xeneral.

Tamién considera inconstitucional la regulación que se fai de les consultes locales, porque nella regúlense non yá les consultes municipales, sinón tamién les comarcales, provinciales o supramunicipales, "magar que la Llei reguladora de les distintes modalidaes de referéndum solo habilita la esistencia de les consultes municipales".

Amás, l'Executivu apunta a que nun se recueye la necesidá d'autorización previa del Gobiernu de la Nación en nengún casu, magar que s'esixa asina na mentada Llei Orgánica de regulación de les distintes modalidaes de referéndum.

Según el recursu redactáu pola Abogacía del Estáu, la llei infrinxe tamién el réxime de convocatoria establecíu nel artículu 71 de la Llei Reguladora de les Bases del Réxime Llocal.

DOS TIPOS D'ARGUMENTOS ESCONTRA LA CONVOCATORIA

En cuanto al decretu de convocatoria, el Gobiernu básase en dos tipos de motivos, unos de tipu competencial, "en cuantes que la Comunidá Autónoma de Cataluña carez de competencia pa convocar un auténticu referéndum" y otros relativos a la soberanía nacional y la indisoluble unidá de la nación española, conteníos nos artículos 1.2 y 2 de la Constitución.

Tanto nel recursu d'inconstitucionalidá de la llei como na impugnación del decretu de convocatoria, el decretu invoca l'artículu 161.2 de la Constitución, acordies colo establecío nel artículu 30 de la Llei Orgánica del Tribunal Constitucional, pa pidir al TC que se produza "la suspensión de los preceutos que se recurren y les restantes actuaciones de preparación, realizaes o procedentes, pa la convocatoria de la conseñada consulta, lo mesmo que de cualquier actuación venceyada a la referida consulta".

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