Investigadores españoles definen una interacción ente proteínes clave pa la división de les célules

Laboratorio. CNIC
EUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 29 septiembre 2014 12:51

MADRID, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -

Investigadores del equipu de Guillermo Montoya nel Centru Nacional d'Investigaciones Oncolóxiques (CNIO) descifraron, en collaboración col Grupu d'Isabelle Venos nel Centru de Regulación Xenómica (CRG), la interacción molecular ente TACC3 y chTOG, proteínes clave pa la formación del andamiaxe internu celular que fai posible y sofita la división de les célules.

La investigación, publicada en 'Nature Communications', podría sofitar a optimizar les terapies oncolóxiques d'anguaño dirixíes específicamente escontra esti andamiaxe, bautizáu pola comunidá científica col nome de microtúbulos.

"Na división de les célules, alteraciones na formación de los microtúbulos pueden producir inestabilidá cromosómica y aneuploidía, esto ye, alteraciones nel númberu de cromosomes, lo que puede derivar nun procesu tumoral. Ello ye qu'esta ye una causa habitual del desenvolvimientu de los tumores", esplica Guillermo Montoya, investigador principal.

Mientres que'l papel de chTOG nel ensamblaxe de los microtúbulos na división celular foi llargamente estudiáu, poco se conoz sobre TACC3 y la so contribución al procesu. L'equipu d'investigadores descifró les bases moleculares de la interacción ente estes proteínes, y cómo TACC3 recluta chTOG a los microtúbulos mientres la proliferación celular.

"Los nuesos resultaos apunten a que la función de TACC3 depende por completu d'esta interacción, de forma que mutaciones nesta última torguen que chTOG s'incorpore correutamente a los microtúbulos", rellata Montoya.

Los análisis ficiéronse sobre la xaronca Xenopus laevis, un modelu animal llargamente utilizáu por investigadores de tol mundu p'afondar nes lleis que gobiernen la proliferación de les célules.

L'estudiu va dexar que los biólogos celulares y los investigadores de la dinámica de los microtúbulos entiendan meyor cómo se regula l'ensamblaxe de los microtúbulos na división de les célules, amás "podría tamién ayudar a desenvolver nuevos fármacos antimicrotúbulos qu'apurran opciones terapéutiques más eficaces nel tratamientu del cáncer".

El trabayu cuntó cola collaboración del IQFR-CSIC, el CIC bioGUNE y l'Universidá de Aarhus; y foi financiáu por un proyeutu del programa CONSOLIDER del Ministeriu d'Economía y Competitividá, la Fundación Ramón Areces y la Comunidá Autónoma de Madrid.

Asturianu ofrecido por