L'Audiencia reabre la instrucción del accidente d'Angrois

Accidente de tren Alvia n'Angrois (Santiago de Compostela)
Europa Press
Actualizado: viernes, 27 mayo 2016 20:53

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 27 de Mayu (EUROPA PRESS)

L'Audiencia Provincial d'A Coruña ordenó reabrir la instrucción qu'investiga les causes del accidente del tren Alvia que supunxo 80 muertes y más d'un centenar de firíos el 24 de xunetu del 2013 nel barriu compostelanu de Angrois.

Nel autu, fecháu'l 26 de mayu, la sala estima los recursos d'apelación interpuestos por delles de les partes en contra de la decisión del xuez, Andrés Lago, que'l pasáu ochobre zarró la investigación xudicial col maquinista Francisco Garzón como únicu imputáu. Primero que él, instruyó la causa Luis Aláez, qu'imputó a los responsables d'Adif hasta en dos ocasiones, nes que l'Audiencia respondió llevantó les imputaciones.

Agora, los maxistraos, en deliberando sobre una causa que suma más de 25.000 folios, piden determinar "si existío y yera normativa y técnicamente necesaria una evaluación integral del riesgu de la llinia 082 --d'Ourense a Santiago-- que tuviera en cuenta la situación de peligru concretamente existente na curva onde se produxo l'accidente".

Pa ello, ordenen ratificar l'informe del peritu designáu per parte de l'aseguradora de Renfe, QBE, l'inxenieru de telecomunicaciones holandés Frans Heijnen; y tamién el qu'ellaboró'l catedráticu Enrique Castillo Ron a pidimientu d'un peritu xudicial.

Mientres la instrucción, Lago, magar reprochar de les partes, tomó declaración namás a los trés peritos nomaos xudicialmente: l'inxenieru industrial José Manuel Lamela, l'inxenieru de caminos Juan Carlos Carballeira y l'inxenieru de telecomunicación César Mariñas.

REFUGA LA MAYOR PARTE DE LES DILIXENCIES

L'Audiencia estima necesario "que se lleven a cabu nel so casu les demás dilixencies que se consideren necesaries pa determinar" si hubo esa evaluación integral del riesgu", y tamién reclama "la corrección de les evaluaciones de riesgu realizaes nos informes de Castillo y Heijnen y la determinación del nivel de riesgu resultante na curva y la so aceptabilidá técnico".

Sicasí, una a una, n'analizando les demandes de nueves dilixencies --qu'incluyíen declaraciones de distintos responsables rellacionaos col casu--, los maxistraos tórnenles, al ver, por exemplu, "inocua a efectos del accidente" dalguna cuestión como la desconexón del sistema de control de velocidaes 'ERTMS' embarcáu nel convói.

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