Les claves de les propuestes de Syriza pa Grecia

Cartel electoral de SYRIZA en Grecia
MARKO DJURICA / REUTERS
Actualizado: viernes, 23 enero 2015 17:12


MADRID, 23 de Xineru (EUROPA PRESS)

La Coalición de la Izquierda Radical (SYRIZA) preséntase a les elecciones parlamentaries grieges con un programa al que dio forma nos últimos meses y nel que matizó algunes de les sos propuestes más radicales en materia de política económica o esterior.

Syriza espertó tantes simpatíes como rocees, estes últimes derivaes principalmente de les sos polítiques económiques y del encaxe que tendríen nun mundu financieru interconectáu --especialmente a nivel européu--.

Sicasí, a midida que ciertos gobiernos ventilaron les sos medranes, la coalición de Tsipras revisó algunes de les sos idees más radicales, de forma tala que dexó claro que nun quier la salida del euru nin una rotura total col actual programa de rescate, sinón una revisión de condiciones a cortu y mediu plazu.

Ente les sos midíes, Syriza plantega una conferencia de deuda europea y la introducción d'una cláusula de "crecimientu" pa la devolución del capital que queda pendiente, según una moratoria que dexe a Grecia garrar aire pa quitar la llosa de los 240.000 millones d'euros que lleva pidíos nos últimos años.

La coalición d'Alexis Tsipras defende nel so programa "la negociación" frente a l'aceptación" qu'exemplifica'l Gobiernu d'Antonis Samaras.

ÁMBITU INTERNACIONAL

Syriza fizo de la campaña contra la 'troika' --Bancu Central Européu(BCE), Comisión Europea y Fondu Monetariu Internacional (FMI)-- l'exe de los sos mensaxes hacia l'esterior, pero tamién esmució dellos otros discursos que, conforme fueron pasando los meses y averáronse les elecciones, quedaron matizaos.

Asina, dempués de que'l partíu apostara pola salida de Grecia de la OTAN y pol zarru de la base qu'Estaos Uníos tien en Creta, delles voces de la coalición dicen agora que nun ye una prioridá. "Una rotura cola OTAN nun interesaría al país", dixo Tsipras esti mes en Twitter.

Otru de los matices llegó en relación a la política de sanciones hacia Rusia, el principal sociu comercial de Grecia. Si en setiembre unu de los principales voceros de Syriza falaba de "bulimina neocolonial" pa referise a la política de castigos, nuna entrevista reciente al periódicu Kathimerini apuntó que ye "prematuro" antemanar un posible plante griegu en Bruxeles.

Grecia tien tamién ente los sos principales caballos de batalla na arena internacional la collaboración europea pa la protección de les sos poroses fronteres. Syriza comparte col actual Gobiernu la defensa d'una política d'inmigración europea común qu'incluya derechos y obligaciones y, ante la posible penetración de terroristes, llama a compatibilizar seguridá pública y llibertaes individuales.

EMPLÉU

El programa inclúi, amás, una revisión de los actuales protocolos sobre préstamos, con un apartáu específicu pal casu de les execuciones hipotecaries pa suspender embargos en mor de primeres residencies valoraes perbaxo de los 300.000 euros. Syriza quier redibuxar el mercáu financiero con nueves entidaes d'apoyu al interés públicu.

L'empléu ye'l tercer exe del programa de Syriza, que destinaría 3.000 millones d'euros a una serie de programes colos qu'espera crear 300.000 puestos de trabayu tanto nel sector públicu como nel priváu. La coalición de Tsipras, que quier combatir el paru de llarga duración y el xuvenil, derogaría les reformes que, na so opinión, retayaron nestos últimos años los derechos de los trabayadores.

El cuartu pegoyu de Syriza contempla "tresformar el sistema políticu p'afondar la democracia". Esta iniciativa pasa per ampliar les competencies de les rexones, facilitar la participación ciudadana ampliando'l derechu a promover consultes y vetos, retayar l'aforamientu y regular en términos económicos el sector de los medios de comunicación, pal que tamién quier recuperar a la radiotelevisión pública.

RECONSTRUCCIÓN

Syriza presentó un plan de reconstrucción que, baxo la denominación de Programa Salónica, inclúi cuatro pegoyos de reformes con unos gastos estimaos de 11.382 millones d'euros y unos ingresos de 12.000 millones.

El documentu destaca nel so primer puntu la llucha contra la "crisis humanitaria", per mediu d'un paquete d'inversiones valoráu en 1.882 millones d'euros. Esti programa inclúi eletricidá de baldre pa 300.000 families, ayudes a l'alimentación pa otros tantos, programes de vivienda, recuperación de la paga estra de Navidá, asistencia médica y ayudes al tresporte pa paraos y revisión de los impuestos sobre calefacción y combustible.

Nel so segundu apartáu, Syriza plantega la recuperación de la economía y la promoción de la "xusticia fiscal", lo que pasa per inversiones de 6.500 millones d'euros pa llograr unos beneficios estimaos de 3.000 millones.

La "prioridá" sería nesti casu "l'aliviu" de la presión fiscal a les clases medies, por exemplu cola abolición del impuestu sobre bienes inmuebles (Enfia) y la introducción d'un nuevu gravame sobre grandes propiedaes.

Asturianu ofrecido por