Más de 25 millones de neños nun puen dir a la escuela pola guerra en 22 países

Más de 25 millones de neños nun puen dir a la escuela pola guerra.
UNICEF/TREMEAU
Actualizado: lunes, 24 abril 2017 19:23


MADRID, 24 d'Abril (EUROPA PRESS)

Más de 25 millones de neños con edaes entendíes ente los seis y los quince años nun van a la escuela pola guerra y los conflictos que se viven en 22 países del mundu, según denunció'l Fondu de Naciones Xuníes pa la Infancia (Unicef).

"En nengún momentu ye más importante la educación que nos tiempos de guerra", sorrayó nun comunicáu la responsable d'Educación d'Unicef, Josephine Bourne. "Sin educación, ¿cómo van poder algamar los neños el so potencial y contribuyir al futuru y a la estabilidá de les sos families, les sos comunidaes y economíes?", planteó.

Nel nivel d'educación primaria, Sudán del Sur tien la mayor tasa de neños sin escolarizar, con cerca del 72 por cientu de los neños sin acudir a la escuela. Siguen Chad, con un 50 por cientu de neños que nun van a clases, y Afganistán, col 46 por cientu. Estos trés países son tamién los que tienen una mayor tasa de neñes sin escolarizar, con Sudán del Sur en cabeza, con un 76 por cientu, con un 55 por cientu n'Afganistán y un 53 por cientu en Chad.

Nel nivel d'escuela secundaria básica, les mayores tases de neños sin escolarizar danse en Níxer, con un 68 por cientu, Sudán del Sur, con un 60 por cientu, y República Centroafricana, con un 55 por cientu. La tasa de neñes sin escolarizar nesta franxa dispárase, con cerca de trés cuartes partes de lor menores de Níxer sin poder dir a les escuela y dos de cada trés lo mesmo n'Afganistán qu'en República Centroafricana.

P'ayudar a entender la necesidá de que los neños y les neñes vayan a la escuela y los desafíos derivaos d'abandonar les clases pola guerra, la refuxada siria y activista a favor de la educación Muzoon Almelehan, conocida como la 'Malala de Siria', viaxó a Chad, un país nel que cerca del triple de les neñes en relación a los neños nun pueden dir a la escuela.

Muzoon reunióse con una neña de 16 años a la que secuestró Boko Haram frente a la so escuela en Nixeria cuando tenía 13 años y a la que drogaron, esplotaron y violaron mientres trés años antes que consiguiera fuxir a Chad.

Muzoon tamién se reunió con neños que pudieron tener la primer vez una educación y con miembros de comunidaes que, como-y pasó a ella nel so día, arriesgalo too pa llevar a los sos fíos a la escuela.

Asturianu ofrecido por