Los museos mineros xúnense na marca 'Minas de Asturias' pa dar a conocer les sos "pirámides baxu tierra"

Stand Fitur Asturias 2018
EUROPA PRESS
Publicado: jueves, 18 enero 2018 14:47

MADRID/UVIÉU, 18 Ene. (EUROPA PRESS) -

Los museos mineros del Principáu xuniéronse esti xueves en Fitur, en Madrid, na marca 'Minas de Asturias pa dar a conocer les sos "pirámides baxu tierra". La iniciativa xune al Muséu de la Minería y la Industria, al Ecomuséu Mineru del Valle de Samuño y al Pozu Sotón, con más de cien mil visites al añu, nuna ufierta de turismu industrial mineru única nel mundu que suma conocencia, esperiencia y emociones.

Na campaña fálase de la épica histórica de la Revolución Industrial y la fiebre del carbón pa comparar les sos mines, un llaberintu de 5.000 kilómetros de túneles executáu por 400.000 trabayadores en 260 años, con grandes monumentos del mundu.

"Descubre nuestras pirámides" o "en Asturias las pirámides están bajo tierra" foron dalgunos de los lemas que se treslladaron mentes la presentación na que participaron los alcaldes de Llangréu, Jesús Sánchez, y Samartín del Rei Aurelio, Enrique Fernández; la presidenta de SEPI, Pilar Platero, y la d'Hunosa, María Teresa Mallada, en representación de les entidaes qu'apoyen el llanzamientu de la marca.

Pa xustificar la comparación, que s'usó pa llamar l'atención sobre les dimensiones reales del recursu turísticu mineru, enunciáronse dalgunos de los rasgos históricos y técnicos que definen a la minería asturiana señalando, por exemplu, que baxu'l suelu de les contornes mineres del centru d'Asturies estiéndese una rede de túneles de más de cinco mil quilómetros de llargor. Túneles que, agora puen visitase, y que, n'ocasiones, trescurren a más de dos mil metros de la superficie.

Otros puntos que destacaron foron la participación de cuatrocientos mil trabayadores na construcción d'esta rede de galeríes y mines, que los trabayos estendiéronse mentes más de 260 años y, tamién, que vincularon a decenes de miles d'empreses, dalgunes con capitales de families tan poderoses como los Rothschild o los Grimaldi. Nel actu tamién hubo una alcordanza pa los cuasi cinco mil mineros que finaron mentes la execución de los trabayos, "los que pagaron un preciu más altu pa escribir esta epopeya histórica".

D'esta mesma forma, recordóse que la minería del carbón n'Asturies, como la inglesa, la belga, la francesa y l'alemana, atesora valores históricos, socioculturales, técnicos y antropolóxicos que merez la pena conocer y a los que'l turista pue averase al traviés de los centros qu'integren Mines d'Asturies.

Igualmente, el responsable de Comunicación y Desarrollu Cultural del Patrimoniu d'Hunosa, José Enrique Mencía, qu'actuó de portavoz en representación de los trés centros, señaló que la conocencia d'estos rellavicos resulta fundamental pa entender el mundu actual: no industrial, lo económico, lo tecnolóxico, lo científico, pero tamién no social, lo político, lo demográfico o lo urbanístico.

"Dende'l carbón esplica la economía de consumu, los cambios ideolóxicos, el capitalismu, el comunismu, l'ecoloxismu, les Guerres Mundiales, la nacencia de la Unión Europea, el desarrollu de la ciencia y la cultura... Too. El carbón ye la base de la Revolución Industrial, l'exa sobre'l que la Humanidá dio'l so últimu gran xiru", afirmó.

Asturianu ofrecido por