La OTAN pide a Rusia que "dexe de ser parte del problema y empiece a ser parte de la solución"

Anders Fogh Rasmussen
FRANCOIS LENOIR / REUTERS
Actualizado: martes, 15 abril 2014 13:22

Rasmussen defende una mayor cooperación ente la fuerza de reacción de la OTAN y los grupos de combate de la UE

BRUXELES, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

El secretariu xeneral de la OTAN, Anders Fogh Rasmussen, defendió esti martes que "Rusia tendría de dexar de ser parte del problema y empezar a ser parte de la solución" na crisis ucraniana, un episodiu que cree que tien de sirvir de recordatoriu sobre la necesidá d'invertir en seguridá.

"Rusia tendría de dexar de ser parte del problema y empezar a ser parte de la solución", afirmó'l danés na so cuenta de Twitter en repitiendo la so "fonda esmolición pola situación n'Ucrania", tantu pola continuidá de la violencia de "pequenos grupos separatistes" nel este d'Ucrania como pola presión militar de Rusia na frontera d'Ucrania".

"Esta crisis ye una llamada d'atención pa toos n'Europa. Yá nun podemos dar por fecha la seguridá. Tenemos qu'invertir nella si queremos caltenela", avisó antes de participar nuna xunta colos ministros de Defensa de la UE en Luxemburgu na que van aldericar la implicación de la intervención militar rusa n'Ucrania pa les capacidaes militares de los europeos.

Rasmussen lleva yá tiempu encamentando a los países de la UE a revertir l'enclín de los retayos en Defensa pola necesidá de permediar el pesu de la carga ente Estaos Xuníos y el restu d'aliaos, pero agora cobra una nueva dimensión tres la crisis ucraniana.

Tanto la OTAN como Estaos Xuníos refugaron intervenir en términos militares tres l'anexón rusa de Crimea pola fuerza y aportunaron en que la meyor manera de resolver el conflictu ye al traviés de negociaciones.

El secretariu xeneral de la OTAN almitió n'otru 'tuit' que-y gustaría ver "una mayor preparación y mayor coordinación" ente la UE y l'Alianza Atlántica tres la crisis ucraniana como "por casu ente la Fuerza de Reacción de la OTAN y los grupos de combate tácticos de la UE".

La Fuerza de Reacción de la OTAN ye la fuerza d'intervención rápida compuesta por hasta 13.000 efectivos con capacidá pa esplegase en cualquier escenariu nun plazu de cinco díes y mientres un máximu de 30, y más si son reabastecíes. La fuerza puede amontase hasta los 30.000 efectivos y tien de poder llevar a cabu una variedá de misiones, en cualquier llugar y en distintes configuraciones.

Los líderes europeos alcordaron nel cume d'avientu ameyorar l'usu de los grupos de combates tácticos de la UE, incluyíu flexibilizando l'usu de los sos distintos componentes.

Los grupos de combate tácticos son grupos de respuesta rápida multinacionales d'ente 1.500 y 2.000 efectivos de distintos componentes -terrestre, sofitu aéreu, loxísticu, médicu, combate--, rápido desplegables pa poder llevar a cabo misiones de xestión de crisis autónomes de la UE o pa sofitar la fase inicial d'operaciones mayores, de normal so mandatu de la ONU.

La so creación en 2004 inspirar na misión europea 'Artemis' en República Democrática del Congo llanzada un añu antes, anque nunca fueron utilizaos pola falta de voluntá política y financiamientu común pa esplegalos.

Sía que non, convertilos nuna fuerza similar a la de la OTAN refúgase al curtiu plazu porque sería bien complicáu tantu en términos políticos como llegales, ente otros porque habría que camudar por completu'l conceutu d'estos grupos, esplicaron fontes europees.

Asturianu ofrecido por