Padres de los 43 'normalistes' caltienen la "esperanza" tres una masiva manifestación

Actualizado: viernes, 21 noviembre 2014 10:39


MÉXICO DF, 20 de Payares (EUROPA PRESS)

Los padres de los 43 'normalistes' desapaecíos el pasáu 26 de setiembre nel conceyu d'Iguala, nel estáu mexicanu de Guerrero, afirmaron esti xueves que caltienen la "esperanza" y "ilusión" de topar con vida a los sos fíos, tres una multitudinaria manifestación realizada na capital del país, Méxicu DF, non exenta de disturbios.

"Nun vamos descansar hasta atopar a los rapazos o hasta que nos los entreguen, porque tamos seguros que saben onde tán", manifestó unu de los voceros de los familiares nel Zócalo, nel centru de la capital, al términu de les marches que llegaron dende dellos puntos del país y que coincidieron col aniversariu de la Revolución Mexicana.

Nesti contestu, y col Palaciu Nacional como telón de fondu, los familiares de los 43 estudiantes d'Ayotzinapa denunciaron "l'engañu" per parte del Gobiernu d'Enrique Peña Nieto y convocaron a organizaciones estudiantiles, civiles, a llabradores y a habitantes del país a conformar "un comité contra les desapaiciones" pa dar col paraderu de los estudiantes.

Ante miles de persones que se reunieron na Plaza de la Constitución, los padres de los 'normalistes' señalaron que mientres los sos últimos viaxes al norte del país pudieron constatar que "en tol país hai foses clandestines, non solo en Guerrero", polo qu'encamienten a tola sociedá a unise contra esta lacra, según informó'l diariu mexicanu 'Mileniu'.

Pela so parte, el representante de los estudiantes de la Normal Rural d'Ayotzinapa, Omar García, aseguró qu'ellos van siguir buscando a los sos compañeros "anque cueste la vida" y destaquen el "fechu históricu" de qu'esta movilización masiva de la sociedá civil llévase a cabu nel día nel que se conmemora la Revolución Mexicana.

Les marches que la selmana pasada salieron de dellos puntos del estáu de Guerrero pa dar a conocer el casu de los 43 'normalistes' (estudiantes de maxisteriu) llegaron a lo último esti xueves a Méxicu DF, onde se-yos unieron vecinos de la capital y d'otros puntos del país, pa esixir la so vuelta con vida de los desapaecíos.

ENFRENTAMIENTOS COLOS ANTIDISTURBIOS

A primer hora de la tarde, un grupu de 250 encapuchaos que pretendía llegar al Aeropuertu Internacional de Ciudá de Méxicu (AICM) pa protestar pola desapaición de los 'normalistes' enfrentáronse con unos axentes 500 antidisturbios, que bloquiaron la so meyora por una de les principales víes de la capital.

Los encapuchaos ficieron pintaes na muria de contención y tiraron árboles nos carriles centrales pa bloquiar dafechu esta importante carretera y obligar con ello a los axentes a que se retiraren de los carriles llaterales, pero nun lo llograron.

Asina, los encapuchaos formaron una barricada con motos robaes y llanzaron cócteles molotov contra los uniformaos, que respondieron cargando, anque namás valió pa que los manifestantes aumentaren el so ataque con palos y piedres. Polo menos dos policías resultaron firíos y unes 15 persones resultaron deteníes, según informó'l diariu 'Excelsior'.

Asturianu ofrecido por