El PP, el PSOE y Cs refuguen tramitar nel Congresu la despenalización de les inxuries al Rei que propón ERC

Quema de fotos de Felipe VI y de páginas de la Constitución
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado 13/03/2018 19:23:12CET

MADRID, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

El PP, el PSOE y Ciudadanos refugaron esti martes nel Plenu del Congresu la tramitación d'una proposición de llei planteada por Esquerra Republicana (ERC) pa despenalizar les inxuries a la Corona y la quema de banderes.

El debate d'esta iniciativa producióse namás unes hores depués de conocese la sentencia del Tribunal Européu de Derechos Humanos, que condenó a España a indemnizar a dos mozos catalanes que foron condenaos hai agora 11 años por quemar una semeya de los Reis por considerar que se frayó la so llibertá d'espresión.

Sobre esa sentencia basóse una parte bona de la intervención del portavoz axuntu d'ERC, Gabriel Rufián, que quixo dexar claro que los fechos condenaos nel so día pola Audiencia Nacional --con una pena de prisión de 15 años que depués foi sustituida por una multa de 2.700 euros-- nun foron un ataque personal al Xefe del Estáu, sinón "una espresión simbólica de la crítica política llexítima". "Nun ye odiu, ye llibertá d'espresión", indicó.

PREVALEZ SIEMPRE LA LLIBERTÁ D'ESPRESIÓN

La propuesta de los independentistes catalanes foi respondida por por Uníos Podemos, PNV, PDeCAT, Compromís y Bildu, que coincidieron n'apuntar que nun se debería despenalizar estes conductes por mui despiadaes que puedan ser porque la llibertá d'espresión tien que prevalecer sobre la censura.

Sicasí, la iniciativa topetó coles crítiques del PP, el PSOE y Ciudadanos, pero tamién de UPN y Foru Asturies, que valtaron la pretensión de que les inxuries al Rei dexen de ser un delitu tipificado nel Códigu Penal.

El PP acusó a los de Joan Tardà de "demagoxa" y de pretender derogar tipos penales ensin "nengún rigor nin conocencia xurídica", mentes que'l PSOE censuró que, cola so iniciativa, ERC nun quier despenalizar la crítica política, sinón "convalidar" una forma de violencia.

Ciudadanos, per otru llau, acusó a los separatistes catalanes de pretender llexislar "en beneficiu propiu", esto ye, pa despenalizar actuaciones que namás ellos "protagonicen" pa "desarmar" la llexislación española énte los que pretenden "espatayala".