Miércoles, 10 de febrero 2010
 


El Principáu va presentar esti fin de selmana en Suiza una antoloxía billingüe de diez poetes asturianos

   UVIÉU, 20 de Mayu (EUROPA PRESS)

   El Gobiernu del Principáu d'Asturies y el Conseyu de Comunidaes Asturianes van presentar esti fin de selmana nos centros asturianos de Lausanne y Berna (Suiza) el llibru 'Por partida doble', una recopilación de dellos poemes de diez escritores n'asturianu. La presentación del volume, nel que les obres se muestren n'asturianu y en castellán, s'enmarca na celebración del Día de Les Lletres Asturianes nel Esterior.

   El llibru, xunto cola programación d'actividaes en Suiza, presentóse güei oficialmente nuna rueda de prensa ofrecida pola directora xeneral de Política Llingüística, Consuelo Vega, el presidente del Conseyu de Comunidaes Asturianes, Manuel Fernández de la Cera, el representante de l'Academia de la Llingua Asturiana, Pablo Xuan Manzano, y el coordinador de l'antoloxía, José Luis García Martín, profesor titular de la Universidá d'Uviéu y prestixosu críticu lliterariu.

   El volume inclúi una recopilación de la obra poética d'Esther Prieto, Antón García, Berta Piñán, Aurelio González Ovies, Xuan Bello, Pelayo Fueyo, Javier Almuzara, Martín López-Vega, Vanessa Gutiérrez y Sofía Castañón.

   Cada poema se trescribe en llingua asturiana y al so llau apaez la traducción al castellán. Asina, según García Martín, "puen lleese fuera y dientro d'Asturies y va poder conocelos aquella xente que tovía tien cierto respetu a lleer n'asturianu". Dende'l so puntu de vista, "la lliteratura ye una patria común y lo que la lliteratura asturianu cuenta pue aportar tanto dientro como fuera d'Asturies", consideró.

   Martín destacó la calidá de la poesía asturiana dende la xeneración de los escritores de los años 80, refiriéndose a nomes como Berta Piñán o Xuan Bello. Tanto éstos, como otros posteriores, por exemplu Sofía Castañón, conformen en pallabres de Martín, "un grupu de poetes comparable a los d'otres llingües", en referencia a la calidá de los sos poemes.

   Al so xuiciu, les obres de toos ellos son a un tiempu "llocales y universales", polo que se pue conocer fuera del ámbitu asturianu, motivu pol qu'esplica la so traducción al castellán. Comparóles colos versos de Safo, escritos orixinariamente nuna llingua griega sólo falada por 40.000 persones, y nesti momentu "tornaes a tol mundu".

   El llibru va presentasae en dambos centros asturianos de Suiza, pero tamién va mandase un exemplar a tolos centros del mundu, asina como les sedes del Institutu Cervantes. De la mesma manera, va sacase a la venta en llibreríes porque, según de la Cera, "el llibru vive cuando ta na llibrería".

   Consuelo Vega se refirió a la "deuda histórica" qu'Asturies caltién colos emigrantes asturianos, que "agora son mayores y mos necesiten", y destacó los actos como los d'esti fin de selmana como una forma de compensación, pa facelos sentise "partícipes d'una cultura".

   Pela so parte, Pablo manzano, recordó en nome de l'Academia que "tolos asturianos, los que tamos n'Asturies y los que tán fuera, formamos parte d'esta comunidá" y destacó l'actu d'esti fin de selmana como un elementu que contribúi a esta venceya.

   Amás de la presentación del llibru, los actos van siguir con actuaciones como la del cuentacuentos tradicional 'Miliu'l del Nido', o la del gaiteru Flavio Rodríguez Benito, definíu poles organizaciones como "ún de los grandes virtuosos" d'esti instrumentu.

   La Conseyería de Presidencia tamién va treslladar a los centros la esposición 'Miraes: un año de Asturias en fotografía', de la que formen parte 95 imaxes que recueyen los principales acontecimientos del últimu añu recoyíos coles sos cámares por 38 reporteros gráficos que trabayen n'Asturies.

   Los actos del Día de Les Lletres Nel Esterior van tar dedicaos, igual que la Selmana de les Lletres, a la escritora Enriqueta González Rubín, de la que'l Principáu ta acabante d'editar 'Viaxe del Tíu Pacho el Soru a Oviedo', primer novela conocida en 'llingua' asturiana, y el volume 'Obra completa', que recueye toles publicaciones de l'autora.

   El Día de Les Lletres nel Esterior se celebra dende l'añu 2001, edición que tuvo llugar en Les Palmes. Dende aquélla, conmemórase de manera rotativa nos centros asturianos d'España, restu d'Europa y América. L'añu pasáu tuvo llugar en Santiago de Chile.





Presidencia EU
Terremoto en Haití
 
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Bill Murray será un fantasma en la nueva CazafantasmasBill Murray será un fantasma en la nueva Cazafantasmas El iPad, nominado a los Fiasco Awards El iPad, nominado a los Fiasco Awards La 1 estrena en televisión la película 'Camino'La 1 estrena en televisión la película 'Camino'
CHANCE
Foto: ep
jaime ya no es duque de lugo

La Infanta Elena y Marichalar, oficialmente divorciados


La Infanta Elena y Jaime de Marichalar están oficialmente divorciados. El pasado 21 de enero se inscribió en el Registro Civil de la Familia Real la sentencia del procedimiento de divorcio, por mutuo acuerdo, de su matrimonio, ha informado este martes la Casa Real en su página web.Ampliar

 


PORTALTIC.es
Foto: THQ
PS3 y Xbox 360

Análisis.- 'Darksiders' o si el apocalípsis llegase a Hyrule...


   Guerra. Nunca un nombre que encierra tanta tragedia sirvió tan bien para nombrar al protagonista de un videojuego. El primer jinete del Apocalipsis sigue los pasos de un tal Link en una aventura con la que THQ nos ha sorprendido nada más empezar el año: 'Darksiders'. Combates con espada, magia, objetos para resolver puzles, mazmorras temáticas, cofres, enemigos mastodónticos y un caballo. Pero no, no es 'Ocarina of time' ni 'Twilight Princess'.Ampliar

 


Economía y Finanzas

Foto: EP
Quienes especulan, atacan las monedas débiles

La banca y las cajas descartan conspiraciones para hundir el euro


El presidente de la Asociación Española de Banca (AEB), Miguel Martín, y su homólogo en la Confederación Española de Cajas de Ahorros (CECA), Juan Ramón Quintás, descartaron este martes la existencia de un movimiento conspirativo con el objetivo de hundir la cotización del euro respecto a otras divisas en los mercados internacionales.Ampliar

 


EPSocial
Foto: Reuters
ayuda tras el terremoto

UNICEF agradece al Gobierno español los 10 millones aportados para Haití


El Fondo de Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF) agradeció este martes al Gobierno español su aportación de 10 millones de euros para las actividades que esta agencia humanitaria está llevando a cabo en Haití para asistir a los damnificados por el terremoto del pasado 12 de enero.Ampliar

 


DEPORTES
Foto: REUTERS
"ojalá que vuelva al mejor nivel"

Maradona cierra la puerta a Riquelme


El seleccionador argentino de fútbol, Diego Armando Maradona, descartó un posible regreso del centrocampista Juan Román Riquelme al combinado albiceleste y aseguró que no se verá presionado por los medios de comunicación.Ampliar

 



www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press.
© 2010 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.