El nou Pla de Carreteres de Mallorca substitueix les autovies per desdoblaments i s'aprovarà després de l'estiu


Actualizado 10/06/2009 17:23:19 CET

Pascual anuncia que tots els grups polítics han cedit per arribar a un document consensuat

PALMA DE MALLORCA, 10 Jun. (EUROPA PRESS) - -

El Pla Director Sectorial de Carreteres de Mallorca podrà aprovar-se definitivament després de l'estiu, previsiblement en el primer ple de setembre, després que els partits de l'equip de govern al Consell insular hagin acostat postures devers un document que posa les bases de les principals obres viàries que es duran a terme a l'illa els anys vinents.

Una de les novetats del futur Pla de Carreteres és l'eliminació de les autovies i les substitueix per desdoblaments, de manera que s'aconseguirà minimitzar l'impacte ambiental d'algunes les infraestructures previstes i limitar la velocitat màxima permesa. Això afectarà als nous trams de Llucmajor-Campos i Manacor-Sant Llorenç on s'executaran desdoblaments (doble via).

Així ho va donar a conèixer avui el conseller insular d'Obres Públiques en la Institució, Antoni Pascual, que ha comparegut en roda de premsa al costat del director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, per presentar la memòria d'activitats del seu departament del 2008, on ha destacat que l'acord ha estat possible a causa que tots els partits polítics -PSIB-Bloc i UM- "hem hagut de cedir" en les pretensions inicials.

Alhora, ha insistit que no cal treure un altre cop a exposició pública l'aprovació inicial del Pla, perquè considera que l'informe del comitè tècnic de la Comissió Balear de Medi Ambient no és vinculant i perquè les al·legacions presentades, que estan sent estudiades en aquest moment pels tècnics del departament de Carreteres, no afecten punts bàsics del mateix.

A més, el conseller ha avançat que s'elimina del nou Pla de Carreteres, que tindrà vigència fins al 2024, el desdoblament de la carretera Andratx-Port d'Andratx. Alhora se suprimeixen les variants de Santa Margalida, Sineu i Felanitx, ja que així ho han expressat "per unanimitat" els seus respectius ajuntaments.

Pel que fa a les objeccions mostrades pel grup ecologista GOB que demana la seva retirada, el conseller d'Obres Públiques ha considerat lògic que "hi hagi gent o col·lectius afectats que es mostrin en contra, però la realitat és que els accessos a Palma no s'aguanten", tal com ho entén el 95% de la població, va argumentar sobre aquesta qüestió.

A més d'aquesta revisió, Pascual ha manifestat que una altra de les seves prioritats en aquest moment se centra a posar en marxa el Conveni de Carreteres a fi que abans que acabi d'any "es puguin adjudicar algunes de les obres que estan incloses en el mateix", entre les quals va esmentar els accessos a n'Es Molinar, la variant de Son Servera, i la via connectora del futur hospital de Son Espases.

ACCELERAR LES OBRES D'ACCÉS DE SON ESPASES

Sobre aquesta qüestió, ha admès que iniciar aquesta actuació és fonamental, després que el Govern admetés que els accessos a l'hospital de referència de les Balears no estaran llestos a final del 2010, data que està previst que comenci a funcionar el nou centre hospitalari. "Esperem que a començament de 2011 puguin estar llestos els accessos a l'hospital", ha apuntat Pascual, qui va etzibar que Executiu balear, Ajuntament de Palma i Consell de Mallorca treballen intensament per poder accelerar el començament de les esmentades obres.

En aquest punt, ha afegit que diversos traçats del projecte, que eren previstos en el passat Pla de Carreteres, poden realitzar-se sense cap tipus d'impediment -des de la rotonda d'Establiments fins a la carretera de Sóller-, a excepció del tram que discorre entre la rotonda de la carretera de Sóller fins a Alcampo ja que és "totalment nou".

MEMÒRIA DEL 2008

De la memòria de l'any passat, Antoni Pascual ha assenyalat que a més d'acabar alguns obres que s'havien començat un any abans, per valor de més de 15 milions d'euros, es van emprendre actuacions centrades en l'adequacions de trams d'alta utilització amb nivells insuficients d'utilitat (Campos-Felanitx, Camí de Conies, Lluc-Sa Calobra) i es va completar l'eix transversal Montuïri-Sineu, per una inversió total de més de sis milions d'euros.

Alhora, durant l'any passat es va procedir al recondicionament de carretera petites, per convertir-les en "funcionals i seguretat), entre les quals va esmentar Campos-Sa Ràpita, Calviá-Es Capdellà. A l'apartat d'expropiacions, s'han gestionat 41 expedients. A més, ha destacat l'increment de les mesures de seguretat en les xarxa viària de l'illa en diferents carreteres de la xarxa secundària de Mallorca, així com la continuïtat de la instal·lació de barreres de seguretat per als motoristes.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies