Antich integra la contractació del Canto del Loco en els esforços per incrementar el turisme nacional cap a Balears


Actualizado 9/4/2008 16:42:46 CET

PALMA DE MALLORCA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern, Francesc Antich, va contextualitzar la contractació del grup pop El Canto del Loco, per un total de 500.000 euros, en els esforços que es realitzen per aconseguir que s'incrementi el volum de turistes nacionals cap a les Illes Balears, després de ser el mercat que més va evolucionar en els últims tres anys, acostant-se cada vegada més al britànic, que està en segon lloc.

Segons va exposar avui el president autonòmic, en declaracions realitzades als mitjans de comunicació al Consolat de Mar, després de la presentació de la XVIII Assemblea Anual de la Comissió Illes de la Conferència de Regions Perifèriques i Marítimes d'Europa (CRPM), que se celebrarà demà dijous i divendres a Palma, el mercat espanyol cap a les illes és una "cartera que gairebé empata" amb els dos emissors principals.

Per aquest motiu, Antich va considerar justificat que la Conselleria de Turisme "adopti mesures" promocionals en aquest mercat, amb l'objectiu d'"arribar al màxim" d'eventuals visitants possible; mentre que no va entrar a comentar el muntant de la contractació dels reconeguts músics, que aquesta setmana ocupen el sisè lloc a la llista dels 40 Principals amb el tema '¡Eres tonto!' i, a més, tendeixen a pujar en el rànquing.

Tot i això, la contractació del Cant del Boig pel Govern balear, perquè es projecti un vídeo promocional de les illes en els moments previs als concerts que realitzi dins de la gira del seu últim treball 'Personas', que començarà el 19 d'abril, va desencadenar crítiques per part de Joves de Mallorca per la Llengua i el Bloc per Mallorca, que van enviar sengles comunicats de protesta.

Cap recordar que l'emissor espanyol va aportar el 2007 un total de 3,44 milions de visitants a les Illes Balears, amb un increment del 22,8 % respecte a l'exercici anterior; mentre que el britànic va aportar 3,46 milions de turistes i, a major distància, l'alemany es manté com a principal mercat cap a les illes, amb 3,91 milions de viatgers.