Barceló obrirà 7 hotels al Marroc al costat d'un fons financer, amb una inversió de 700 milions


Actualizado 20/10/2010 21:58:31 CET

Se sumaran als tres hotels a Cuba, un a Hamburg i un a Calàbria (Itàlia) que preveu obrir en els pròxims dos anys

MADRID, 20 Oct. (EUROPA PRESS) -

El grup Barceló preveu obrir set hotels al Marroc amb una inversió de 700 milions d'euros,al costat d'un fons d'inversió, en què participa el principal banc del país, projecte en el qual la cadena mallorquina ha finançat el 15%.

En un partit amb la premsa, el director general de d'Hotels d'Europa i Conca Mediterrània de la cadena, Antonio Domenech, ha explicat que a través d'aquest fons, creat fa dos anys, Barceló opera ja tres hotels al país veí, té dos establiments en construcció avançada, i preveu arribar als set establiments, i fins i tot arribar als deu hotels.

Des de començament d'any, la cadena que presideix Simón Pedro Barceló ha incorporat a la seva cartera tres nous hotels el Barceló Marina Smir (Marroc), el Barceló Ankara Antinel (Turquia) i el Barceló Corralejo Bay, a Fuerteventura, davant dels cinc que ha obert en 2009 i tot i que ha alentit el seu ritme d'expansió, ha centralitzat el seu creixement a Europa, on té en projecte quatre o cinc hotels, i a la Conca Mediterrània.

D'aquí a 2012, obrirà un hotel a Calàbria (Itàlia), país on no és present i desembarcarà el pròxim any; un altre a Hamburg (Alemanya), que preveu inaugurar el desembre de 2011, els set del Marroc --el Barceló Marina Smir a Tetuan, dos en Marràqueix, un en Fes, un a Casablanca, un en Tanger i un en Saïda-- i tres a Cuba.

Domenech ha avançat que la companyia està buscant tres nous projectes al país a Casablanca i Rabat, fonamentalment, que de fructificar suposaria elevar la seva presència al Marroc als deu establiments.

Alhora, la cadena s'acabarà aquest mateix any l'ampliació del Barceló Caire Pyramids, ubicat al Caire, que ja està en la seva segona fase de construcció, i que operarà sota règim d'arrendament, una fórmula que li permetrà a la cadena reduir la seva participació en la inversió per abraçar més projectes.

Domenech ha defensat els avantatges de desenvolupar nous projectes al nord d'Àfrica, on la seva projecció és més alta que al mercat nacional, ja que la capacitat de negoci és alta, té importants rendibilitats doncs els costos laborals i d'explotació són molts més baixos tot i que els preus siguin similars i és "més factible" invertir a través d'un "vehicle sòlid, amb base institucional", davant d'altres mercats també interessants com el Brasil o l'Àsia, aquest últim descartat de moment.

A Llatinoamèrica i el Carib, obrirà tres nous establiments a Cuba en els pròxims dos anys, i reinaugurarà el 2011 el Barceló Bavarès Beach Resort, vaixell insígnia de la cadena en la Republicana Dominicana, un complex de cinc hotels que sumen 1.500 habitacions, i la inversió del qual superarà els 250 milions de dòlars (180 milions d 'euros) quan finalitzi la seva remodelació.

CONTINUARÀ AMB EL SEU PLA DE VENDA D'ACTIUS.

Tot i aquests plans de creixement, Barceló continuarà amb el seu pla de desinversió per a la venda d'actius, hotels de tres estrelles sobretot, amb l'objectiu de disminuir el seu deute. De moment, ha aconseguit vendre un hotel en Washington (EUA) i manté converses avançades per a la venda de tres o quatre més. Tot i això, Domenech va constatar la dificultat per a la venda d'actius.

Actualment, Barceló opera en propietat un 22% dels seus establiments, uns 40 hotels, els de major valor patrimonial, front als quals gestiona (43%), els que tenen arrendats (27%) i aquells en els que manté una participació minoritària (8%).

Després de reconèixer que la companyia ha estudiat diverses opcions per aliar-se amb altres cadenes, entre les quals hi ha NH Hoteles, amb la qual va arribar a mantenir "converses avançades que no van fructificar", Domenech ha apuntat que Barceló estudia possibles absorcions, també a través de gestors en els EUA i El Regne Unit, que no va voler concretar. "Hem estudiat diverses opcions però no s'ha donat el moment", ha assenyalat.

Per a Domenech, l'escenari futur en el sector hoteler serà "amb tota seguretat" la concentració, especialment entre les grans cadenes en els pròxims dos anys o cinc, el que contribuirà també a la depuració del sector.

En clau nacional, Domenech ha recordat que Barceló està portant a terme un important pla de renovació de la planta hotelera, que ja ha començat l'any passat, i que el 2011 preveurà la renovació del Barceló Sants de Barcelona, amb una inversió de 20 milions d'euros, els vuit que destinarà a la renovació del Barceló Castillo de Fuerteventura, a més de la remodelació del Barceló Renaixement de Sevilla. Aquest pla, exclou els al voltant de 30 milions d'euros que destinarà a remodelar la planta hotelera de la cadena a Europa.

"EXCEL·LENT TEMPORADA D'ESTIU".

D'altra banda, Domenech ha destacat que la temporada d'estiu per al grup ha estat "excel·lent", amb un creixement pròxim al 20% a l'hotel de vacances, el que s'ha traduït en una millora de l'ocupació i més estades, tot i que queda encara "un parell d'anys", en el millor dels casos, perquè els preus es recuperin.

Gràcies a un estiu "raonablement bo", la rendibilitat del grup en termes absoluts és d'1,2 punts respecte al 2009, fet que suposa una millora de l'11%. "Després d'anys de dificultat, les dificultats econòmiques han servei per crear certa higiene en el sector que ha propiciat millorar els marges de rendibilitat del propi negoci hoteler", ha afegit.

Tot i això, va mostrar la seva preocupació per l'evolució dels hotels urbans, ja que la reducció dels viatges al mercat corporatiu s'ha notat, al que s'afegeix la forta competència que dificulta controlar i perfilar una clara política de preus. Per incentivar aquest segment, Barceló llançarà una forta campanya promocional en el primer trimestre de 2011.