Barceló reduirà un 75% la seva inversió i preveu tancar 2009 amb un resultat "molt inferior" al de l'any passat


Actualizado 10/06/2009 16:57:19 CET

La cadena preveu una caiguda del 10% de les vendes del sector a l'estiu i del 15% en 2009

MADRID, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

El president de Barceló Corporació Empresarial, Simón Pedro Barceló, ha avançat avui que la inversió del grup per a aquest any no arribarà als 100 milions d'euros, respecte dels 400 milions d'euros que va invertir el 2008, fet que suposa retallar en un 75% la seva inversió.

En declaracions als mitjans, després de la seva intervenció en un esmorzar informatiu organitzat per Fòrum Europa, Barceló ha admès que es tracta d'una caiguda "importantíssima", tot i que ha recordat que la cadena hotelera ha fet la major inversió de tota la seva història en els anys 2007 i 2008.

Tot i això, ha afirmat que aquest esquema de contracció no es repetirà en altres empreses familiars, ja que la mitjana de reducció de la inversió se situa al 15% o el 20%, respecte del 75% del grup, com a conseqüència de majors inversions.

Per al conjunt de l'any, Barceló ha reconegut que les perspectives per a la companyia són "dolentes" i va augurar que el grup tancarà l'exercici amb un resultat "molt inferior" al de l'any passat, que ja ha estat menor al del 2007.

"A més d'afectar-nos una temporada baixa pitjor i una temporada alta no tan bona com la de l'any passat, en determinats mercats molt importants per al grup com és el cas de Mèxic s'estan vivint moments molt difícils amb una pèrdua d'activitat molt gran i ocupacions baixíssimes", que va xifrar entorn del 20% el maig, la qual cosa demostra "clarament" l'impacte de la grip A en la companyia.

En aquest context, va estimar una caiguda d'entre un 5% i un 10% de les vendes del sector turístic per als mesos de juliol i agost i ha considerat que la temporada d'estiu "serà alguna cosa pitjor" que la del 2008, però "no tan mala" com la temporada baixa, malgrat tenir un descens en la demanda, ser més curta i generar menys ingressos.

Així, ha admès que 2009 serà un any "molt difícil", com ho demostra la caiguda del 20% de les vendes registrada en els primers quatre mesos de l'any pel sector, però ha considerat que el final de l'any "no serà tan dolent".

Barceló es va mostrar convençut que els consumidors seguiran dedicant bona part del seu pressupost a les vacances, pel que no afectarà tant a la temporada alta, si bé escurçaran les seves estades.

Per aquesta raó, ha confiat que per al tancament de l'any el descens en les vendes del sector turístic se situï entre un 10% i un 15%, de manera que "no torni a repetir-se una caiguda tan pronunciada com la de l'any passat".

Ja durant la seva intervenció, l'empresari i president de l'Institut de l'Empresa Familiar ha indicat que malgrat la preocupació generalitzada entre aquest col·lectiu d'empresaris per la contracció del consum, l'estacionalitat dels mesos d'estiu ajudarà que a partir de setembre i octubre, es regeneri tant el consum com l'ocupació.

Preguntat pel pes actual de les marques blanques, Barceló ha advocat pel turisme de qualitat per aclarir encara que "no hi ha turisme dolent". "El turista dolent és l'únic que no ve, aquest és el que no ens agrada", ha apuntat.

FALLIDA DE THOMAS COOK

Respecte a la declaració en fallida del grup alemany Arcandor, propietari del 52,8% de Thomas Cook, Barceló ha opinat que la situació de l'operador turístic britànic és "bona", ja que les dificultats financeres són només de la seva matriu, pel que ha rebutjat que puguin afectar a l'arribada de turistes a Espanya.

"Thomas Cook és el segon grup turístic a escala mundial que, com tots, tindrà majors dificultats per la situació que afronta el negoci però no entrarà en cap situació financera delicada com a conseqüència dels problemes d'Arcandor", ha assegurat, per recordar que l'operador turístic com empresa cotitzada s'haurà assegurat la seva independència.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies