La Direcció General d'Emergències posa en marxa la nova xarxa digital de comunicacions

 

La Direcció General d'Emergències posa en marxa la nova xarxa digital de comunicacions


Actualizado 25/11/2009 19:18:55 CET

PALMA DE MALLORCA, 25 Nov. (EUROPA PRESS) -

El director general d'Emergències, Jaime Coll, ha informat avui als integrants dels comitès tècnics de Gestió d'Emergències i Planificació en Protecció Civil sobre la pròxima posada en marxa d'una nova xarxa de comunicacions digital per a emergències a Balears.

Així, Coll ha explicat que amb aquesta nova xarxa, el Govern millorarà, la seva xarxa de comunicació per a emergències, que havia quedat obsoleta, amb un nou sistema digital que permetrà incrementar la cobertura fins al 100% del territori balear.

La nova xarxa és una iniciativa de la Direcció General d'Emergències (DGE) i substituirà la xarxa 'trunking' analògica que funciona fins ara amb una reduïda cobertura. Amb la nova xarxa, la DGE pretén donar una solució a les necessitats de comunicació en situacions d'emergència mentre el Govern no desenvolupi plenament la seva xarxa autonòmica de comunicacions, en què es podrà incloure la xarxa d'emergències quan aquesta estigui totalment desplegada.

El Consell de Govern del passat dia 30 d'octubre, a proposta de la Conselleria d'Innovació, Interior i Justícia, va aprovar una inversió en tres anys d'un total de 1.137.754 euros destinada a la implantació d'aquest nou sistema.

Així, el nou procediment proposat des de la DGE consisteix en l'adhesió al sistema SIRDEE (Sistema de Radiocomunicació Digital d'Emergències de l'Estat) impulsat pel Ministeri d'Interior a través d'un conveni amb Telefónica per tot Espanya, amb el qual dóna abast a les necessitats dels cossos de seguretat, l'Exèrcit i els organismes d 'emergències. Gràcies a aquest acord, Balears, tal com han fet altres Comunitats, podrà utilitzar aquesta xarxa, que garanteix una àmplia cobertura territorial, per a les seves comunicacions d'emergències.

Aquest sistema es complementarà amb un altre via satèl·lit per garantir una doble via de comunicació en cas de "caiguda" d'un dels sistemes. Per aquest motiu, s'adquiriran terminals satèl·lits que es distribuiran entre els principals organismes que intervenen en les emergències en tot el territori balear.

Alhora, la xarxa de comunicacions d'emergència ha de ser un sistema que permeti la comunicació efectiva, compatible i segura entre els serveis intervinents en cas de ser activat un pla d'emergència de la comunitat. La creació d'un servei públic eficaç capaç de garantir la gestió de les emergències a Balears és un dels objectius del Govern per donar resposta als mandats dictats per la normativa bàsica estatal, referits a matèries tan sensibles com aquelles que incideixen directament sobre la seguretat de les persones.

D'altra banda, els comitès tècnics informaran en el pròxim ple sobre diverses adaptacions i modificacions de plans urbanístics a la normativa vigent en matèria d'emergències i sobre l'homologació dels plans d'autoprotecció del ferrocarril de Sóller, la residència de la tercera edat Germanes Carmelites Sagrat Cor de Jesús i l'Hospital Sant Joan de Déu. Aquests plans preveuen, entre d'altres coses, anàlisis de riscos i procediments d'actuació en situacions d'emergència.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies