Els comerços del centre de Palma obriran fins a la mitjanit cada dijous aquest estiu per segon any consecutiu


Actualizado 17/06/2010 20:19:19 CET

PALMA DE MALLORCA, 17 Jun. (EUROPA PRESS) -

Els comerços del centre de Palma endarreriran un altre cop el seu horari de tancament els dijous dels pròxims mesos de juliol, agost i setembre en la segona edició de la campanya 'Palma Thursday Night Fever', una iniciativa que ja es va portar a terme l'estiu passat i que està orientada a estimular les compres i a dinamitzar el turisme de la ciutat.

La diferència respecte a l'edició passat és que aquest any els establiments podran tancar a les 21.30 hores qualsevol dia de la setmana, si bé continuarà sent dijous el dia en el qual tindran un major marge per aguantar oberts fins a gairebé la mitjanit.

Així, partir del pròxim 24 de juny i fins a finals de setembre, les botigues, els bars, els restaurants, els museus i les galeries d'art de la capital balear, així com la Catedral, obriran les portes fins a més tard per atreure a més clients.

La Federació d'Empresaris de Comerç de les Balears (Afedeco), l'Associació d'Empresaris de Restauració de la CAEB, l'Associació Hotelera de Palma i l'Ajuntament s'han unit per impulsar aquesta iniciativa, que compte aquest any també amb el patrocini d'Endesa i la col·laboració de Pimem, Aviba i el Govern, a través de les Conselleries de Comerç i Turisme.

Segons ha explicat avui a la presentació de la campanya el president de Afedeco, Bartomeu Servera, "no té sentit que una ciutat com la de Palma tanqui a les vuit del vespre", pel que s'ha decidit portar a terme, un altre cop ,aquesta iniciativa per tal que els empresaris "adaptin els seus horaris a les demandes reals".

"No pretenem que es vegi només com un assumpte econòmic, que ho és", ha matisat Servera, que ha destacat la importància de convèncer als comerciants que aquesta mesura és "bona per a tots".

En aquest sentit, el president de Afedeco ha assegurat que fins ara les illes "s'han limitat que els touroperadors portin als turistes", si bé ha remarcat que "això ha de canviar", ja que Palma és una ciutat "preciosa" que permet portar a terme un altre tipus d'actuacions per a promocionar el turisme local.

EL SUPORT DE L'ADMINISTRACIÓ

Per la seva banda, la consellera de Comerç, Indústria i Energia del Govern balear, Francesca Vives, ha afirmat que el moment econòmic actual és "complicat", per la qual cosa qualsevol mesura que s'adopti per promoure el comerç és "ben rebuda".

Després de ser preguntada pels resultats del 'Palma Thursday Night Fever' de l'any passat, el impacte del qual en l'economia local no s'ha pogut avaluar de manera numèrica, Vives ha explicat que durant l'estiu del 2009 es va presentar un projecte "molt animat i molt atractiu", i que la "prova que ha estat bé" és que aquest any es torna a presentar la campanya.

En aquesta mateixa línia, la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, ha destacat que el turisme és "una gran oportunitat per al desenvolupament local" ja que "estira de diferents activitats", com és el cas del comerç.

Segons Barceló, "ser mediterranis implica estar al carrer i viure a la ciutat", pel que construir una ciutat "viva i oberta com punt de trobada" a través d'aquest tipus d'iniciatives és "fonamental".

Tot i això, la manera d'actuar d'algunes administracions i associacions empresarials ha molestat als comerciants de les illes. El president de Pimem, Juan Cabrera, ha criticat que no hagués cap polític en representació de l'Ajuntament de Palma a la presentació de la campanya, mentre que Servera ha assegurat que no li va agradar "res" que l'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco) pactés pel seu compte ahir amb el consistori l'execució d'un projecte semblant al de 'Palma Thursday Night Fever'.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies