Els comerços de l'Eixample i de Part Forana experimenten una caiguda en el volum de negoci el mes de juliol


Actualizado 08/08/2008 16:46:44 CET

A la zona de Palma centre s'obtenen els millors resultats, tot i que amb una "clara tendència a la baixa"

PALMA DE MALLORCA, 8 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els comerços de l'Eixample de Palma i dels pobles de Mallorca han experimentat el juliol una caiguda del volum de negoci en termes de rendibilitat empresarial, la qual cosa evidència la "notable atonia comercial" que afecta a aquestes zones des del començament de la campanya de rebaixes de la temporada primavera-estiu, amb resultats fins i tot inferiors als mesos anteriors a les rebaixes.

Així es desprèn de l'informe mensual corresponent al mes de juliol elaborat per Pimeco, que posa de manifest que els millors resultats s'obtenen al centre de Palma, tot i que amb una "clara tendència a la baixa" a partir de la segona setmana del mes.

Malgrat aquesta caiguda en el volum de negoci, els comerços presenten un increment brut de les vendes del 45% a Palma centre, del 25% a la zona de l'Eixample i del 18% en els pobles de Mallorca.

En termes globals, l'informe revela que la temporada de rebaixes primavera-estiu 2008 s'ha caracteritzat per un comportament "clarament debilitat" respecte a anteriors temporades. L'evolució dels indicadors evidència la "debilitat" del mercat en el període comprès entre els mesos de març a juny, amb resultats inferiors als mesos de setembre a desembre -temporada tardor-hivern-.

Així, l'activitat comercial de la temporada ordinària primavera-estiu 2008 se situa en un 4,7, respecte del 5,2 del mateix període de l'any 2005, el que evidència una "progressiva disminució" del ritme de vendes.

Les causes d'aquesta caiguda de l'activitat comercial es troben d'una banda en les "peculiars condicions climàtiques dels mesos de març a maig" i per una altra en "l'escassa disponibilitat de renda dels clients". En aquest sentit, la debilitat de la demanda i els escassos resultats comercials han ocasionat un elevat percentatge de productes emmagatzemats (56%), molt superior al percentatge òptim (30%) per afrontar una campanya de rebaixes en condicions normals.

En aquest context, davant l'important volum de productes emmagatzemats, la resposta del sector ha estat l'increment dels descomptes des del mateix començament de la campanya de rebaixes, de l'ordre del 20 al 30% en el ram de la confecció, del 10 al 20% en calçat i del 30 al 35% en complements.

Pimeco ha elaborat aquest informe mitjançant un sistema de mostreig, amb 200 comerços minoristes independents i/o franquiciats amb una ocupació de menys de 10 treballadors. S'ha preguntat a 100 comerços de Palma ciutat (50 a la zona centre i 50 a l'Eixample) i a igual número en pobles de Mallorca.

D'aquesta manera, la patronal conclou que els elevats descomptes del mes de juliol (40%) sobre els preus de venda en temporada ordinària ofereixen un escenari de la campanya de rebaixes "clarament negatiu" i es correspon "fefaentment" amb la valoració subjectiva dels comerciants.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies