FUCI recorda que els viatges a Egipte poden cancel·lar-se sense penalització per causes de força major


Actualizado 07/02/2011 16:04:45 CET

MADRID, 7 Feb. (EUROPA PRESS) -

La Federació d'Usuaris Consumidors Independents (FUCI) ha recordat aquest dilluns a l'usuari que hi hagi contractat un viatge a Egipte que la situació que viu el país pot considerar-se causa de "força major" de manera que el consumidor pot exigir el reemborsament de les quantitats anticipades i la rescissió sense cap penalització del viatge.

En un comunicat, la federació, que ha rebut més de 200 consultes d'afectats als últims dies, ha recordat que si la cancel·lació del viatge la realitza l'agència el consumidor té dret al reemborsament o viatge equivalent però no cap la reclamació al existir raons de força major.

En cas de modificació significativa d'algun element essencial del contracte, caldrà comunicar al consumidor qui pot optar, en un termini de tres dies, entre resoldre el contracte sense cap penalització o acceptar l'esmentada modificació incloent-se la repercussió en el preu.

Respecte a on reclamar, l'usuari ha de dirigir-se a l'entitat on va contractar el viatge de manera que en cas de tractar-se d'un viatge combinat haurà d'acudir a l'agència de viatges, mentre que si el transport i allotjament s'han adquirit com a elements separats haurà de fer dues reclamacions diferenciades.

Per a aquells usuaris el viatge el qual estava en curs en el moment de les revoltes, la FUCI ha assegurat que en principi tenen dret a rebre l'import dels serveis no prestats, tot i que si l'organitzador es presta a realitzar-los i el consumidor es nega a la seva recepció és "dubtós que puguin indemnitzar-lo". "També cal tenir en compte que algunes assegurances tenen una clàusula que exclou de responsabilitat en el cas d'amotinaments civils com l'ocorregut", ha apuntat.

Des de l'organització es "desaconsella viatjar" a la zona i es recomana que, en tot cas, si va a desplaçar-se a Egipte, es consulti en la pàgina web del Ministeri d'Afers Estrangers "la possible existència d'incidències i la situació dels espanyols i altres estrangers en les esmentades zones".

Finalment, ha explicat que la normativa obliga a les agències a assistir als seus clients davant de dificultats o contingències com aquesta i els recomana que "segueixin instruccions del Ministeri d'Afers Estrangers i que es posin en contacte amb l'ambaixada o consolat espanyol en el cas que pateixin qualsevol dificultat que requereixi assistència d'una autoritat espanyola.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies