Joves cambodjans mutilats per mines o la poliomilitis interpretaran aquesta tarda a Palma danses típiques del seu país

   Una dotzena de joves cambodjans, dels quals tres estan mutilats per l'explosió de mines o per la poliomielitis interpretaran a les 20.00 hores d'aquesta tarda a Palma danses típiques del seu país, coincidint amb l'exposició 'Cambodja, terra d'esperança', que es mostra actualment al CaixaForum.

   Concretament, el grup de ball de la població cambodjana de Tahen està format per joves que viuen als centres d'acollida de la Prefectura Apostòlica de Battambang, a càrrec del bisbe jesuïta espanyol Enrique Figaredo.

   Així, el grup prové de la comunitat rural del Tahen, formada per unes 200 famílies i ubicada a uns 20 quilòmetres de Battambang i està compost per ballarins i músics, d'entre 12 i 20 anys, que es dediquen a l'estudi de la dansa i les coreografies tradicionals khmers que des del segle VII constitueixen un símbol de la identitat d'aquest país.

   Els joves estan a càrrec del bisbe jesuïta Enrique Figaredo, qui des de fa 19 anys treballa en aquest país del sud-est asiàtic amb la finalitat d'impulsar múltiples projectes a favor de les persones més desafavorides del país, com és el cas del grup Tahen.

   Després de 30 anys de guerres a Cambodja, l'Obra Social de La Caixa ha assenyalat que en aquest país "encara queden milions de mines antipersones i bombes clúster sepultades sota terra".

   "Es calcula que fins al 40 % del territori del país asiàtic està afectat per aquestes mines, situació que frena el desenvolupament del país", han criticat des de l'entitat, i alhora han remarcat que s'estima que hi ha una mina per cada tres habitants.

   Després de la interpretació d'aquest dimarts a CaixaForum Palma, aquest grup de 12 nens, juntament amb el sacerdot Figaredo, tenen la seva pròxima actuació dilluns que ve a CaixaForum Madrid.

El vídeo comenzará después de 20 segundos de publicidad.
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Irán tiene suficiente uranio para fabricar cinco bombas atómicas Las temperaturas bajarán ligeramente este domingo y los cielos permanecerán despejados, salvo en el norte y Pirineos Un centenar de manifestantes abuchean a los políticos antes de la toma de posesión del nuevo presidente de Asturias

www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press. Publicación digital auditada por OJD.
© 2012 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.