Les grans empreses turístiques de Balears diuen que "protagonitzaran el futur" després de la crisi econòmica


Actualizado 10/06/2009 17:38:52 CET

PALMA DE MALLORCA, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

Les grans empreses turístiques de Balears han demanat al conjunt del sector que es prepari per "protagonitzar el futur" una vegada superada la crisi econòmica, i van recalcar que l'entorn "està canviant" i, per tant, cal "mantenir-se actiu" i aprofitar les oportunitats que es manifestin els anys vinents.

Aquests han estat els aspectes clau que es van abordar avui en la primera reunió sobre el sector turístic balear 'Com créixer quan els mercats no creix?', convocat per l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD), que quanta amb 19 associats a Balears, i en què es va oferir una ponència marc a càrrec de l'expert Francesc Xavier Mena, professor de l'escola ESADE.

La reunió, que va comptar amb la participació del president del Govern, Francesc Antich, que va assistir al dinar de clausura, ha estat inaugurat a mig demà al centre de Convencions Victòria de Palma pel conseller de Turisme, Miquel Nadal, i el president de l'APD a les illes, Sebastián Escarrer, els quals van ressaltar la confiança en els principals mercats de visitants cap a les illes.

Parafrasejant al filòsof i diplomàtic Nicolás Maquiavelo, Mena va proposar als empresaris de l'illa que abarrotaven la sala -amb al voltant de 200 assistents--, que siguin protagonistes del futur, en lloc de limitar-se a esperar-lo. Per a la qual cosa, els va recomanar que es mantinguin "atents" als esdeveniments, a fi de poder seguir creixent, en un entorn de recessió econòmica com l'actual.

Després de la ponència, s'ha fet una taula rodona moderada pel director territorial de La Caixa, Robert Leporace, i en què van participar els consellers delegats de Globalia, Orizonia i Banca March, María José Hidalgo, Gabriel Subías i Francisco Verdú; així com el director general d'Air Berlín a Espanya, Álvaro Middelman.

Al llarg de la mateixa, va quedar patent que la tendència actual és mantenir-se d'aquí a l'activitat econòmica abans que buscar un increment dels beneficis en el curt i el mitjà termini. Per a això, han considerat que el millor camí és incrementar l'eficiència i mantenir un contacte més estret amb associats, clients i proveïdors.

Per la seva banda, Verdú ha destacat en la intervenció que ha fet que "hem tocat massa pals i hem oblidat els perills que es troben en la diversificació". Al mateix temps que "hem oblidat preguntar al client el que vol perquè ens crèiem massa llestos" i, en general, "la paraula prudència era sinònim de retrògrad" en els anys "massa fàcils" viscuts abans que comencés les crisis.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies