Aviso: Esta noticia tiene más de un año. Última actualización: 21/12/2009 14:08

L'hivern comença avui a les 18.47 hores amb gelades i nevades al nord i centre i fortes pluges al sud

   MADRID, 21 Dic. (EUROPA PRESS) -

   L'hivern començarà avui dilluns, dia 21, a les 18.47 hores de la tarda. Així, tot i que el temps a la Península Ibèrica aquestes últimes setmanes s'hi hagi identificat més amb l'època hivernal, és avui quan comença realment l'hivern i arribarà a Espanya amb gelades moderades i nevades al nord i centre peninsulars, així com amb pluges persistents i vents forts al sud, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

   De fet, els cels estaran molt ennuvolats o coberts amb precipitacions a tot Espanya, que seran moderades i possiblement persistents a l'oest de Galícia, sud-oest de la Península, sud d'Andalusia i Ceuta; moderades amb possibilitat de forts a les Canàries; i febles o localment moderades a la resta, sent més disperses a l'est peninsular.

   A Balears i en el Cantàbric també seran febles, sent poc probables en el Cantàbric oriental. A més, la cota de neu al nord se situarà a altures molt baixes, entre els 300 i els 600 metres, pujant als 1.300 o 1.600 metres; al centre entre 600 i 1.000 metres, pujant entre els 1.600 i els 1.900 metres; finalment, al sud nevarà per sobre dels 2.000 metres.

   A més, l'onada de fred polar que es va assentar ahir en tot el territori deixarà avui temperatures a la Península i Balears en ascens moderat o notable, menys acusat en el quadrant nord-est, així com gelades localment moderades a l'interior peninsular.

   D'altra banda, el vent bufarà de component sud moderat en general, i va arribar a fort en els litorals de Galícia, Cantàbric oriental i del sud-est, així com Andalusia, Balears, Canàries i zones altes de la Península.

MÉS PLUGES AQUEST HIVERN

   D'altra banda, el portaveu de la AEMET, Àngel Rivera ha manifestat dijous passat en roda de premsa que d'acord a la predicció estacional del centre Europeu de Predicció a Mitjà Termini, s'aprecia per a l'hivern que ve una lleugera tendència a pluges superiors al normal en la meitat oest, i per sota del normal en Llevant, i normals a la resta.

   Mentrestant, segons va augurar, la tendència de les temperatures serà alguna cosa superior a l'habitual a tot Espanya, de manera més pronunciada en el terç sud peninsular i a les Canàries.

   Finalment, l'estació conclourà a les 17.32 hores del 20 de març del 2010, que serà el moment en el qual comenci la primavera. Així, mentre a l'hemisferi nord comença demà l'hivern, a l'hemisferi sud i en països com l'Argentina, per exemple, demà començarà l'estiu.

El vídeo comenzará después de segundos de publicidad.
Portal Turismo
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Un empleado de Apple confirma varias características del iPad 3 La ola de frío se agudizará el fin de semana Sobresaliente 'Cum Laude' para la tesis de Camps

www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press. Publicación digital auditada por OJD.
© 2012 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.