Mobilitat adjudica a l'empresa Vossloh el Tren-Tram que unirà Manacor i Artà per 26 milions d'euros

 

Mobilitat adjudica a l'empresa Vossloh el Tren-Tram que unirà Manacor i Artà per 26 milions d'euros


Actualizado 17/06/2009 18:31:06 CET

PALMA DE MALLORCA, 17 Jun. (EUROPA PRESS) -

El Consell d'Administració de l'empresa Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va aprovar ahir l'adjudicació del material mòbil ferroviari que unirà la línia Manacor-Artà a l'empresa Vossloh, per un import de 26.687.000 euros, amb un període de manteniment de tres anys, que poden ser prorrogables fins a un màxim de dos exercicis.

Així ho va detallar en roda de premsa el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern, Gabriel Vicens, qui ha apuntat que aquesta adjudicació es produeix "d'acord amb el plec de prescripcions tècniques fet el març del 2009", i comprèn l'adquisició d'un total de sis unitats a un preu unitari de 4.070.000 euros, així com un període de manteniment de tres anys.

Es tracta d'una infraestructura, segons va anunciar Vicens, per a la que encara no existeix una data estimada de posada en marxa, tot i que sí va incidir que el començament de les obres es "preveu" per a principis de l'any 2010, ja que la firma del contracte amb l'empresa adjudicatària es realitzarà "en les pròximes setmanes".

Alhora, aquest projecte que ja té l'aprovació de prop del 80% dels ciutadans de la població mallorquina de Manacor --després que SFM instal·lés una carpa informativa al municipi per explicar als residents, i també visitants, aquest projecte de futur que unirà les dues localitats--, suposa una "millora de la competitivitat i de la qualitat del servei", a més de tenir un disseny, una funcionalitat i prestacions "totalment adaptades i integrades" a l'àrea urbana.

Així, el Tren-Tram tindrà una longitud de 37 metres, una amplada de 2,5 metres, que estarà format per dues màquines (als costats) i un altre vagó que farà, al seu torn de remolc (M-R-M). Així, podrà albergar d'entre 242 i 317 persones en la seva totalitat, i alhora permetrà arribar a, com a màxim, els 100 quilòmetres per hora.

Tot i això, també presenta altres "molts" beneficis com és l'alta velocitat comercial, l'aprofitament de l'estructura existent, un "més gran" respecte pel medi Ambient, així com un "millor confort", i major accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies