SAD ajorna la vaga en espera d'arribar a un acord amb l'Ajuntament la setmana que ve


Actualizado 08/08/2008 20:27:29 CET

PALMA DE MALLORCA, 8 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els sindicats UGT i USO integrats en la representació del Servei d'Atenció a Domicili (SAD) dependents de l'Ajuntament de Palma, van decidir avui ajornar la vaga fins a la setmana que ve, en espera d'segellar un acord amb el consistori per solucionar "com més aviat" la diferència salarial entre les treballadores contractades de manera directa per l 'Ajuntament i les que depenen d'una subcontracta.

Així ho va exposar en declaracions posteriors a la reunió, el secretari d'organització de la Federació de Serveis Públics del sindicat UGT, Tomás Navarro, qui va destacar que el regidor de l'àrea de Benestar Social, Participació i Cultura, Eberhard Gosske, els va informar que l'actuació competeix "directament" a l'àrea d'Hisenda, el que Navarro va qualificar de "passar-se la pilota d'un departament a un altre".

El regidor d'Hisenda, Andreu Alcover, després de la petició de compareixença per part dels sindicats, va acudir avui "per primera vegada" a les reunions entre empreses i Ajuntament.

En aquest sentit, Navarro va apuntar que "encara sortint no molt contents de la reunió", s'ha aconseguit un compromís perquè sigui la Regidoria d'Alcover la que estudiï "el tema de la negociació del conveni".

En aquest sentit, Navarro va recordar que la contracta que paga l'Ajuntament per aquest concepte i que finalitza el mes d'abril vinent del 2009, és de les més altes de l'Estat amb un cost de més de 19 euros per hora i treballador i que només és superada pel servei que es presta a Bilbao.

Per la seva banda, Cort, i d'acord amb allò disposat a l'informe jurídic municipal de 5 d'agost, va traslladar als presents que no es podrà revisar la contracta ja que aquest fet resulta contrari als principis bàsics de la contractació administrativa i per tant es considera que "una modificació del contracte és un contracte nou que ha de sortir a pública licitació".

Alhora, les empreses Servisar i Intress --subcontractades-- faran arribar al consistori, una vegada el departament d'Hisenda estudiï la situació actual, la setmana que ve, una sol·licitud de revisió de preus basada en el desequilibri econòmic produït per circumstàncies sobrevingudes al llarg del contracte vigent.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies