Spanair registra l'ERO al Ministeri de Treball que suposa l'acomiadament de 1.100 treballadors


Actualizado 08/08/2008 19:08:07 CET

PALMA DE MALLORCA, 8 Ago. (EUROPA PRESS) -

La direcció de Spanair ha presentat aquest demà en la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Immigració un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que suposa l'acomiadament d'uns 1.100 treballadors, 600 dels quals, més del 50 %, treballadors de la base que la companyia té a Palma.

L'ERO forma part del Pla de Viabilitat amb el qual Spanair pretén "garantir la continuïtat de la companyia" i el manteniment dels prop de 3.000 llocs de treball restants. El pla inclou mesures com la reducció de la capacitat en un 24%, la reducció de costos i un pla d'estalvis de despeses de 90 milions d'euros per a 2009.

Prèviament, la direcció de la companyia es va reunir amb els comitès d'empresa per donar-los trasllat oficialment de l'ERO, una reunió que es va prolongar per un espai de temps de tres hores. El president del Comitè d'Empresa de CCOO, Jordi Mauri, va informar a Europa Press que la prioritat ara és constituir la Taula de Negociació per poder començar a analitzar el Pla i va agregar que aquesta quedarà constituïda formalment la setmana que ve.

A partir d'avui s'obre un període de 30 dies perquè l'empresa i els sindicats arribin a un acord sobre l'ERO. La direcció de Spanair els convocarà a una reunió en els pròxims dies a Palma perquè "de manera urgent" constitueixin la Taula de Negociació.

En l'esmentada Taula, van informar fonts de Spanair a Europa Press, s'estudiarà, per exemple, com queden modificats els convenis col·lectius de tres categories professionals -pilots, tripulants de cabina i tècnics de manteniment-, en els quals s'estableix que en cas d'acomiadaments, aquests es realitzaran en ordre inversament proporcional a l'antiguitat en l'empresa, de manera que la retallada començaria pels treballadors de menor antiguitat.

El Pla de Viabilitat, va informar Spanair en un comunicat, és la resposta de l'empresa a la crisi que afecta al conjunt del sector aeri com a conseqüència del continu increment del preu del carburant, la disminució de la demanda a causa de l'actual recessió econòmica i l'excés d'oferta.

L'esmentat pla se sustenta en quatre pilars estratègics: redimensionamient de la companyia, reducció de costos, millores en l'eficiència i millores en la captació d'ingressos. L'aplicació de totes aquestes mesures de reducció de capacitat, de costos i generació d'ingressos addicionals permetria uns estalvis estimats en 90 milions d'euros pel 2009.

L'impacte en l'economia i productivitat de la companyia d'aquestes mesures d'estalvi seran progressives des de la seva implantació el setembre-octubre del 2008.

Una de les primeres mesures incloses en aquest Pla de Viabilitat és la reducció de capacitat mitjançant la retirada de 15 avions entre el 15 de setembre i l'1 de novembre, el que equival a una reducció del 24% de l'operativa d'Spanair, així com l'eliminació de 9 rutes i la reducció de les freqüències més deficitàries d'altres rutes.

El Pla de Viabilitat també preveu l'eliminació dels seus 7 bases operatives (Barcelona, Bilbao, Las Palmas, Madrid, Màlaga, Tenerife Nord i Palma de Mallorca) per concentrar tots els recursos productius a Barcelona-El Prat i Madrid-Barajas, amb la finalitat de simplificar les operacions, augmentar l'eficiència, reduir els costos operatius i assegurar la viabilitat de la Companyia.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies