TUI Regne Unit reclama un reajustament dels preus dels hotels a Menorca


Actualizado 18/8/2009 20:51:43 CET

MENORCA, 18 Ag. (EUROPA PRESS) -

El director general d'acomodació i producte de l'operador turístic britànic TUI, David Harper, va sol·licitar avui als empresaris hotelers menorquins un reajustament de la política de preus, amb l'objectiu de poder competir amb altres mercats turístics emergents.

Així ho va sol·licitar aquest matí Harper durant l'assemblea informativa convocada per l'Associació d'Hotelers de Menorca (ASHOME) en què van participar els socis de l'entitat, així com el president del Consell de Menorca, Marc Pons, el conseller de Turisme, Lázaro Criado, i el director general de promoció turística del Govern, Joan Sastre.

A partir d'ara, s'obre un període de reflexió perquè els hotelers estudiïn si estan disposats a fer aquest esforç i, segons el president de ASHOME, Joan Melis, el conveni amb l'operador turístic britànic podria tancar-se en les pròximes setmanes.

"Hem d'estudiar si som capaços de situar-nos en els límits de preus que ens han sol·licitat per poder recuperar les places de TUI Regne Unit perdudes els últims anys", ha assenyalat Melis, qui ha apuntat, tot i això, que "es tracta d'una decisió de cadascuna de les empreses".

D'altra banda, l'operador turístic va reclamar també als empresaris hotelers de l'Illa la realització de polítiques de modernització, així com el compromís de mantenir les places contractades durant els mesos de temporada alta.

El principal objectiu de l'acord entre TUI Regne Unit, ASHOME i les administracions autonòmica i insular és recuperar el nombre de places de l'operador turístic britànic. En aquest sentit, Melis ha assenyalat que Menorca disposava a l'any 2003 d'al voltant de 250.000 places turístiques de TUI Regne Unit, mentre que, actualment, té tan sols 110.000 places. Així, el president de ASHOME ha apuntat que amb vista al 2010 la intenció és recuperar les 156.000 places previstes inicialment per a aquest any.

El descens de nombre de places contractades es deu, segons ha explicat Harper, que el producte actual no correspon a l'evolució de la demanda del mercat britànic. "Hi ha una gran proporció d'hotels de tres estrelles quan el mercat s'està movent cada vegada més cap a establiments de quatre i cinc estrelles", ha apuntat el director general d'acomodació i producte de TUI Regne Unit.

Alhora, Harper ha assenyalat que Menorca necessita treballar en l'oferta complementària. Tot i tot, el director de l'operador turístic britànic ha destacat que "estem totalment compromesos amb el destí de Menorca i creiem que el que cal fer és reinventar el producte de manera conjunta tant a nivell de preu, com de qualitat".

Per la seva banda, el president del Consell de Menorca, Marc Pons, ha subratllat la importància del treball conjunt dels touroperadors, l'empresariat turístic menorquí i les administracions per ser capaços d'arribar a acords d'estratègia turística que permetin convertir Menorca en un focus d'atenció.

"Aquests acords a tres bandes manquen d'antecedents previs", ha assenyalat Pons, qui ha destacat, en aquest sentit, que "tenim més capacitat a l'hora de planificar el futur amb un percentatge d'encert elevadíssim".