Actualitzat 16/11/2008 15:20

Les mesures de seguretat extra a la Línia 9 del metro suposen 658 milions, i els canvis de traçat 746 milions més

BARCELONA, 16 de novembre (EUROPA PRESS)

Les mesures que ha posat en marxa la Generalitat per incrementar la seguretat en la construcció de les Línies 9 i 10 del metro de Barcelona costen 658 milions d'euros. A aquesta quantitat, cal afegir 746 milions més que han generat els diferents canvis en el traçat del projecte respecte a la previsió inicial.

En una resposta parlamentària del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a instàncies de CiU, Nadal ha informat que les mesures extra de seguretat han passat per "incrementar els coeficients de seguretat"; adoptar "mesures especials de millora dels terrenys" com "injeccions de compensació, pantalles de puntals i micropilotes, drenatges i paraigües de protecció"; o "incrementar el nivell d'auscultació".

Per tot això, la construcció del tram 1 de les Línies 9 i 10 --entre l'aeroport i la futura estació de Gornal-- serà 154 milions més cara; el tram 2 --entre el Polígon Pratenc i la Zona Universitària--, 110 milions més; el tres --entre la Zona Universitaria i Sagrera-Meridiana--, 290 milions, i el tram quatre --entre Sagrera-Meridiana, Santa Coloma i Badalona--, 104 milions.

Pel que fa als canvis en el traçat, que generen un cost addicional de 746 milions, "corresponen a cinc quilòmetres addicionals de túnel i viaducte i a les noves estacions", precisa el conseller. Els túnels i el viaducte costaran 200 milions d'euros, i les noves parades de Ciutat Aeroportuària, Prat de Llobregat, Estació Eixample Nord del Prat, Motors, ZAL, ZAL2 i Sagrera-TAV, 546 milions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés