BARCELONA, 16 de novembre (EUROPA PRESS)
Les mesures que ha posat en marxa la Generalitat per incrementar la seguretat en la construcció de les Línies 9 i 10 del metro de Barcelona costen 658 milions d'euros. A aquesta quantitat, cal afegir 746 milions més que han generat els diferents canvis en el traçat del projecte respecte a la previsió inicial.
En una resposta parlamentària del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a instàncies de CiU, Nadal ha informat que les mesures extra de seguretat han passat per "incrementar els coeficients de seguretat"; adoptar "mesures especials de millora dels terrenys" com "injeccions de compensació, pantalles de puntals i micropilotes, drenatges i paraigües de protecció"; o "incrementar el nivell d'auscultació".
Per tot això, la construcció del tram 1 de les Línies 9 i 10 --entre l'aeroport i la futura estació de Gornal-- serà 154 milions més cara; el tram 2 --entre el Polígon Pratenc i la Zona Universitària--, 110 milions més; el tres --entre la Zona Universitaria i Sagrera-Meridiana--, 290 milions, i el tram quatre --entre Sagrera-Meridiana, Santa Coloma i Badalona--, 104 milions.
Pel que fa als canvis en el traçat, que generen un cost addicional de 746 milions, "corresponen a cinc quilòmetres addicionals de túnel i viaducte i a les noves estacions", precisa el conseller. Els túnels i el viaducte costaran 200 milions d'euros, i les noves parades de Ciutat Aeroportuària, Prat de Llobregat, Estació Eixample Nord del Prat, Motors, ZAL, ZAL2 i Sagrera-TAV, 546 milions.