BARCELONA, 21 març (EUROPA PRESS) -
Renfe ha anunciat avui la creació d'un comitè de clients per fomentar-ne la participació en la millora del servei de Mitja Distància. Aquesta proposta s'emmarca en les converses que l'ens manté amb un grup de viatgers de la línia Girona-Barcelona, afectats per les obres de l'AVE.
Per Renfe, el comitè serà un mecanisme de diàleg amb els viatgers per evitar conflictes o tensions per les disfuncions del servei.
En un comunicat, Renfe ha explicat que aquest comitè de clients serà un fòrum on les organitzacions o entitats que representin el client poden plantejar "de manera directa" a la Direcció de Mitja Distància les seves propostes.
Els clients particulars també tindran presència al comitè, els quals Renfe seleccionarà de la seva base de dades de reclamacions intentant "que hi estiguin representades totes les línies del nucli".
Alhora, Renfe ha informat que durant aquest any incorporarà 18 trens nous al servei de Mitja Distància de Catalunya que permetran "incrementar l'oferta de places i milloraran la qualitat del servei".
Renfe continuarà treballant en d'altres millores com el desenvolupament d'un nou sistema informatiu via SMS i el pagament d'indemnitzacions per als viatgers amb abonament mensual --el 13% dels clients de la línia de Girona-- en cas de retards per les obres de l'AVE.