Agro.- Les vendes de cistelles i lots es mantindran aquesta campanya de Nadal, segons els elaboradors

Lote De Navidad
PLATAFORMA PRO-CESTAS Y LOTES
Actualizado 24/11/2011 14:35:16 CET

BARCELONA, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

Les empreses elaboradores de lots i cistelles de Nadal preveuen que durant la pròxima campanya de Nadal s'elaborin i comercialitzin prop de 8,5 milions d'unitats, en la mateixa línia que l'any passat, segons ha informat aquest dijous la Plataforma Pro-cistelles i lots, que engloba diferents empreses i associacions sectorials.

La plataforma ha afirmat que la demanda d'aquests obsequis ha augmentat, a causa que és una forma de fidelitzar treballadors i clients, tot i que s'ha produït una contenció de la despesa per part de les empreses.

El 75% de les compres de lots de Nadal són efectuades per pimes que habitualment escullen la cistella o lot clàssic, amb aliments i 'delicatessen' típics d'aquesta època.

Actualment, el sector d'elaboradors de cistelles i lots ocupa més de 5.000 treballadors de manera directa, sense comptabilitzar totes les empreses que, dins de la indústria alimentària, participen de la composició d'aquests presents, així com les empreses distribuïdores dels mateixos, que sumarien una ocupació total a prop de les 30.000 persones.

Constituïda el 2010, la Plataforma Pro-Cistelles i Lots és una iniciativa que engloba diferents associacions sectorials i empreses privades que tenen com a objectiu promocionar la cistella i el lot de Nadal i incrementar el seu prestigi informant sobre la seva dimensió econòmicosocial, així com els vincles de fidelització que s'estableixen entre empreses, treballadors i clients.

La Plataforma està integrada per elaboradors de lots i cistelles (Ablasa, Ansama, Gómez Tineo, Grup Disber, Martí, Navipack, Sebastián i Ors), l'Associació Espanyola de Fabricants de Torrons i Massapans, i elaboradors de cava.

Europa Press Comunicados Empresas