El Museu de la Vida Rural ampliarà la seva seu en més de 750 metres quadrats

Campo de cultivo
EP
Actualizado 28/12/2010 16:50:41 CET

BARCELONA, 28 Dic. (EUROPA PRESS) -

El Museu de la Vida Rural de L'Espluga de Francolí (Tarragona), gestionat per la Fundació Carulla, ha anunciat aquest dimarts a Barcelona l'ampliació del centre en 750 metres quadrats, per donar resposta a les noves necessitats de l'entitat.

El museu ja va ampliar les seves instal·lacions a l'octubre del 2009. Des d'aquest moment han tingut 26.500 visites, un gran augment en comparació amb els 15.000 visitants anuals que tenien anteriorment. Aquest canvi, així com la voluntat d'acostar les activitats del centre a les escoles, ha propiciat que la Fundació Carulla hagi decidit ampliar el museu amb unes obres que costaran 1.700.000 euros.

L'arquitecte de l'ampliació, Dani Freixes, ha explicat en roda de premsa que l'edifici tindrà tres nivells. La planta coberta "està planificada per acollir una zona d'horts o perquè s'instal·lin unes plaques solars que permeti l'estalvi energètic", ha explicat.

La planta pis estarà formada per dues aules on els nens podran fer tallers didàctics i una zona de descans per als visitants. La major particularitat és que les sales tenen "parets mòbils que es podran recollir per crear un gran espai polivalent", ha detallat Freixes.

Finalment, la planta baixa acollirà noves exposicions de peces grans (com carretes) que no podien ser mostrades amb interioritat, i l'arxiu de la fundació. Freixes ha destacat que la intenció del nou disseny és que sigui un element paisatgísticament rellevant però també integrat en el seu entorn.

El director del museu, Ramon Rosich, ha aprofitat la convocatòria per fer balanç de l'últim any del museu i ha destacat que s'han convertit en un dels "més moderns i didàctics" de Catalunya. A més, ha subratllat que en els últims mesos ha crescut com agent cultural fomentant exposicions, presentacions de llibres, taules rodones, tallers per a escoles i conferències.

Rosich ha destacat que el paper dels museus ha canviat i han de fer "una oferta atractiva que porta als visitants al museu". Per a això, han apostat per les xarxes socials --sense deixar de banda els canals convencionals-- i han apostat per acostar el museu a l'educació. És important fer pedagogia de la història, ja que "qui oblida el passat perd les seves arrels", ha recordat.

Europa Press Comunicados Empresas
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies