Catalunya és la segona comunitat autònoma en compra en línia

Capraboacasa.Com
CAPRABO
Actualizado 24/11/2011 15:03:40 CET

BARCELONA, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

El 30% dels usuaris d'internet a Catalunya realitza compres electròniques, el que la situa com a segona comunitat autònoma en comerç en línia per darrere de les Illes Balears, segons un informe de Caprabo i el Centre d'Estudis Demogràfics de Catalunya, adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona.

La cadena de supermercats ha presentat aquest dijous en roda de premsa al costat de l'investigador Marc Ajenjo el 'Primer informe Capraboacasa.com', estudi que analitza el comerç electrònic durant la primera dècada del segle XXI i les xifres de compra d'alimentació, últim sector a incorporar-se a la venda en línia.

Ajenjo ha explicat que actualment internet s'ha convertit en "un atribut que porta a sobre l'individu i que ja no pertany a les cases" i que el 5% d'espanyols compren ja alimentació, del qual un 60% ho fa amb certa freqüència --9 compres a l'any--.

L'estudi reflecteix que el 75% de les cases catalanes tenen, com a mínim, un ordinador amb connexió a Internet i que només el 2% de les connexions no són de banda ampla, indicadors molt similars a les mitjanes europees i per sobre de les xifres globals d'Espanya.

Segons l'investigador, el comportament dels clients en línia és diametralment oposat a l'actitud de compra presencial: mentre que en les botigues els dies de més compra són els divendres i els dissabtes, per internet són els dilluns, a més que la compra electrònica té el seu màxim després d'un període de vacances i el seu mínim la vigília de dies festius, com el 14 d'agost o el 24 de desembre.

PERFIL DIFERENT

Pel que fa al perfil de compradors per internet, l'estudi reflecteix que es tracta sobretot de dones (73%), entre 35 i 45 anys, que treballen fora de casa, amb poc temps lliure i que elaboren la meitat de la cistella en línia (57%) amb productes de drogueria, perfums, cel·lulosa, llet, conserves i begudes, entre els 8.000 productes diferents que ofereix 'Capraboacasa.com'.

El director de màrqueting i desenvolupament de negoci de Caprabo, Manel Cumplido, ha explicat que 'Capraboacasa.com' va ser "pionera en la venda d'alimentació en línia fa deu anys i s'ha convertit en una es les senyes d'identitat de la marca".

"'Capraboacasa.com' ha facturat 30 milions d'euros en vendes l'últim exercici, fet que suposa el 2% del total de l'empresa", ha avançat Julián Sánchez, director de la botiga en línia del supermercat, qui ha explicat que la marca seguirà invertint per aconseguir incrementar el nombre de clients, que actualment està en 150.000 usuaris.

Europa Press Comunicados Empresas