Uns 200 barcos galegos de baixura substituirán a gasolina por gas cun aforro económico de ata o 50%

Actualizado 20/04/2007 20:53:47 CET

Pesca financia este proxecto que pretende trasladar aos buques de arrastre, xa que é unha enerxía máis barata e alonga a vida do motor

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 20 Abr. (EUROPA PRESS) -

Uns 200 barcos de baixura, dos 5.000 que compoñen a flota artesanal galega, deixarán a finais de ano de funcionar con gasolina, combustible que, ao contrario que o gasóleo profesional, non conta con excepción fiscal, e o farán con gas licuado de petróleo. Deste xeito, non só conseguirán un aforro económico de entre o "30% e 50%"; senón que duplicar as horas de vida do seu motor, de 4.000 a 8.000; ao tempo que apostar por unha alternativa máis ecolóxica.

Esta será a terceira fase deste proxecto de investigación, financiado cun millón de euros pola Consellería de Pesca, enmarcado dentro do programa 'Peixe Verde, os primeiros resultados do proxecto piloto experimentado en catro embarcacións de Celeiro, Cangas e O do cal Grove, foron presentados hoxe pola titular deste departamento, Carmen Gallego; e o director do Centro Tecnolóxico dá Pesca de Celeiro, Andrés Díaz.

"Trátase dunha iniciativa que xurdiu en 2004 cando o sector viviu unha importante crise polo incremento do prezo do combustible e había que buscar unha enerxía alternativa", explicou Carmen Gallego en referencia a que o gasto mensual de gasolina dunha embarcación tipo é de 513 euros, mentres que co gas licuado de petróleo será de 314 euros, é dicir, case 200 euros menos.

A conselleira tamén adiantou que o sector contará con axudas para realizar o cambio de tanques, xa que, tal e como indicou Andrés Díez son 3.000 euros por lancha o que supón a actuación na embarcación para que poida facer uso deste cambio de combustible. Ademais, valórase a posibilidade de instalar tanques fixos, que serían recargados dende un surtidor a granel, situado no porto, do mesmo modo que se fai agora coa gasolina.

AMORTIZAR NUN ANO A INVERSION

En todo caso, Andrés Díaz destacou a amortización que realiza o sector, xa que recordou que, se unha embarcación de baixura pode realizar un consumo medio anual de 6.000 euros, ao pasarse ao gas este custo se reduciría o 50%, "polo que un ano podería amortizar a inversión".

Á rolda de prensa aos medios, asistiu Eduardo Rei, patrón da lancha de Celeiro 'Compañeiro' que foi, das catro que se "animaron" a participar neste proxecto experimental, a que obtivo un aforro económico máis alto "entre o 49% e 51%".

Eduardo Rei destacou os resultados "moi positivos" deste cambio de combustible, non só para o motor e o aforro do gasto en combustible, senón tamén porque agora traballa "con máis liberdade" e se atreve a ir a zonas máis afastadas do porto e extraer máis recursos. "Antes saía con respecto, non saía a determinados lugares se non tiña a certeza de que ía vir con produto", admitiu.

TRASLADO AO ARRASTRE

Finalmente, o director do Centro Tecnolóxico ds Pesca de Celeiro anunciou que aplicarán este mesmo proxecto ás embarcacións de altura. Así, a finais de ano pretenden que tres embarcacións de arrastre cambien o seu combustible de gasóleo por gas.

En concreto, Andrés Díaz adiantou o nome da embarcación 'Santiago Apóstol', como unha das tres arrastreiros que participarán neste proxecto que, nesta caso, prevén que supoña un aforro económico do 30%.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies