O 97,6% das empresas de 10 ou máis empregados ten conexión a internet en Galicia

Actualizado: viernes, 19 septiembre 2014 17:56

Unha enquisa do INE fixa no 33,2% a porcentaxe de compañías de 10 ou máis traballadores que usan os medios sociais na comunidade

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 19 Sep. (EUROPA PRESS) -

O 97,6% das empresas de 10 ou máis traballadores con sede social en Galicia teñen conexión a internet (sete décimas menos que a media), mentres que unha porcentaxe tamén elevada, do 91,8%, interactuar coas administracións públicas.

Así se desprende da enquisa do Instituto Nacional de Estatística (INE) sobre o uso de tecnoloxías da información e comunicacións e comercio electrónico nas empresas.

A devandita estatística, publicada este venres, reflicte tamén que o 72,4% das empresas galegas teñen banda ancha móbil e que o 71,6% contan con internet e páxina web.

O uso das redes sociais na comunidade diminúe ata un 33,2% das empresas de 10 ou máis traballadores e o do cloud computing cae ata o 13,1%.

DATOS ESTATAIS

No conxunto do Estado, o uso de ordenadores está estendido en case toda a totalidade destas empresas (99,2%), o 87,3% ten instalada unha rede de área local (LAN) e o 61,9% conta cunha rede de área local sen fíos.

O uso das TIC nas empresas de 10 ou máis traballadores comportouse de forma dispar dende xaneiro de 2013 ata o primeiro trimestre deste ano. Mentres que a banda ancha móbil experimentou un crecemento de catro puntos, ata o 78,3%, o uso de banda ancha fixa retrocedeu. Pola súa banda, a interacción a través de Internet das empresas coas administracións públicas aumentou sete décimas, ata o 91,1%.

A enquisa revela que o 75,8% das empresas de 10 ou máis empregados xestiona unha páxina web propia, catro puntos máis que o ano anterior. Esta porcentaxe sitúase no 95,7% nas empresas que empregan máis de 250 traballadores.

Os principais servizos ofrecidos nestas páxinas son a presentación da empresa (90,5%), a declaración de política de intimidade ou certificación da seguridade do sitio web (65,2%) e o acceso ao catálogo e listas de prezos (52,8%).

Segundo o INE, o 99,9% das empresas de 10 ou máis empregados con conexión a Internet acceden á rede mediante banda ancha (fixa ou móbil). As tecnoloxías máis utilizadas de conexión son as solucións DSL (90,4%) e o teléfono móbil 3 G ou 4 G (74,2%).

Ademais, máis da metade (54,6%) das empresas proporciona aos seus empregados dispositivos portátiles para a súa conexión a Internet con fins empresariais. Deles, o 36,4% son ordenadores portátiles e o 49% 'smartphones' ou PDA phones.

A comezos deste ano, o 15% das empresas compraban solucións de computación "na nube', a maior parte de almacenamento de ficheiros, servizos de e-mail e bases de datos.

No que respecta ás microempresas (menos de 10 traballadores), o 67,7% delas dispón de acceso a Internet, case todas mediante solucións de banda ancha. Tres de cada catro microempresas utiliza telefonía móbil e algo máis dunha de cada catro (28,7%) dispón de páxina web.

CATALUÑA, MADRID e ASTURIAS, COMUNIDADES CON MAIOR USO DAS TIC

As empresas de 10 ou máis empregados situadas en Cataluña, Madrid e Asturias presentan o maior uso das novas tecnoloxías de todo o territorio nacional. Pola contra, as empresas de Extremadura, Castilla-La Mancha, Ceuta e Melilla son as que menos empregan estas ferramentas.

En canto ao comercio electrónico, o 17,8% das empresas de 10 ou máis empregados realizaron vendas a través deste sistema no ano 2013, cun volume de negocio de 195.443 millóns de euros, un 6,7% máis que en 2012. En total, as vendas a través do comercio electrónico representaron o 15,1% da facturación, fronte ao 14% do ano anterior.

Pola súa banda, o 28,5% destas empresas realizou compras a través do comercio electrónico durante o ano pasado, cun volume total de pedidos e bens de servizo por valor de 195.405,4 millóns de euros, un 6,8% máis que en 2012.

Por último, o 36,9% das empresas de 10 ou máis empregados utilizan medios sociais por motivos de traballo, principalmente redes sociais como Facebook, LinkedIn ou Google+ (92,4%), seguidos de blogs ou microblogs como Twitter ou Blogger (40,9%) e das webs que comparten contido multimedia, como Youtube e Instagram (39,6%). Os principais usos destes medios diríxense á mercadotecnia, a publicidade e xestión de imaxe e como canle para transmitir información ao usuario.