Advirten en Santiago da "febre" de remunicipalización por motivos ideolóxicos

Quintero, Asorey, Sala e Caamaño, en Santiago
EUROPA PRESS
Publicado: martes, 21 noviembre 2017 17:46

O exministro de Xustiza, o expresidente do Supremo e o catedrático Gonzalo Quintero defenden a colaboración público-privada

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -

O exministro de Xustiza Francisco Caamaño, o expresidente do Tribunal Supremo Pascual Sala e o catedrático de Dereito administrativo Gonzalo Quintero Oliveirais advirten da "febre" de remunicipalización por motivos ideolóxicos.

Estes xuristas estiveron este martes en Santiago para presentar o libro 'Servizos públicos e ideoloxía. O interese xeral en xogo', despois de pasar por outras cidades 'do cambio', como se autodenominan os gobernos de 'mareas' municipalistas, como Barcelona, Madrid e Zaragoza.

Presentados polo presidente da Cámara de Comercio da capital galega, Jesús Asorey, estes expertos destacaron que a normativa europea non ampara as reinternalizaciones por motivos ideolóxicos.

Ademais, defenderon a colaboración público-privada, unha fórmula "moi antiga", como modelo para a xestión de servizos públicos, sempre baixo unha boa supervisión pública. Se esa función de vixilancia non é cumprida polo político de quenda e hai abandono de funcións, aí entra o papel do votante nunha democracia, segundo expuxeron.

MOTIVACIÓN

En primeiro lugar, nun xantar informativo, o expresidente do Tribunal Supremo Pascual Sala chamou a atención sobre a lei de novembro deste ano que traspone as directivas europeas que "esixen" unha motivación para remunicipalizar servizos, en aras do interese xeral (que tradicionalmente se invocaba) pero tamén por razóns de eficiencia e eficacia.

Sala explicou que a nova normativa establece unhas condicións para os pregos de contratación que, segundo dixo, poden ser utilizadas polas administracións públicas para facer "políticas sociais", ao vincular a concesión de servizos a unhas determinadas condicións laborais, por exemplo.

Ademais, resaltou que as "restricións" orzamentarias que impón a estabilidade desencadean na opción de "diferir ou externalizar" para promover máis servizos sociais, iso si, "sen abdicar da titularidade".

"PREXUÍZOS PREVIOS"

Na súa quenda, Caamaño mostrou o seu rexeitamento a que un determinado xestor actúe con base en "prexuízos previos" sobre se un servizo público xestiónao directamente unha administración ou se o concesiona a unha empresa.

"Hai quen considera que externalizar equivale a privatizar", resaltou, para apuntar que isto é "un erro". Así, reivindicou a función supervisora das administracións, unha vez contratado o servizo, pero tamén as condicións impostas no momento de encargalo a unha compañía.

En ocasións, segundo expuxo, é "máis interesante" facer "boas políticas de xestión" a través das licitacións que "pretender ser o empresario do servizo". Neste sentido, avisou de que medidas tomadas "a treo", a longo prazo, poden desencadear en "rescates", de aí esta obra, para que "quen teñan que decidir, saiban que non hai unha cousa mellor que outra", e que este asunto debe ser estudado con profundidade, pois ten "consecuencias".

"PROGRESISMO INFANTIL"

Para o catedrático de Dereito administrativo Gonzalo Quintero Oliveirais, a "imaxe pública" que "demoniza a presenza do privado" responde a un "progresismo infantil e regresivo".

Ante a "febre de remunicipalización en España", para acabar cunha "especie de regalías" de administracións públicas "débiles ou corruptas", propuxo a aplicación da lexislación europea, que fixa "condicións" tanto para contratar un servizo público como para resolver un contrato.

Así mesmo, Quintero Oliveirais, que sinalou que comprende que haxa "inquietude" entre os sectores empresariais por "a chamada á remunicipalización", suxeriu a necesidade de "incriminar" e expor sancións por determinadas prácticas, posto que unha concesión "mal dada" ou "mal retirada", na súa opinión, "pode ser delituosa".