O Alcampo de Vigo conságrase como o supermercado máis barato de España

CARROS DE LA COMPRA DE ALCAMPO
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 27 septiembre 2016 19:43

Un Familia na Coruña, un Mercadona en Lugo, un en Ourense e outro en Pontevedra son outros dos establecementos que destacan en Galicia

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

Un Alcampo de Vigo conságrase, segundo a organización de consumidores e usuarios (OCU), como o supermercado máis barato de España, de acordo co estudio que elaborou sobre o custo da cesta da compra.

Noutras cidades galegas, das que se incluíron no informe, sobresaen como números un en canto a prezo un Familia na Coruña, un Mercadona en Lugo, outro en Ourente e outro en Pontevedra.

En canto ás cadeas de Galicia, Gadis Hiper sitúase no posto número 15 no ránking das cadeas de supermercados máis baratas de España (cun custo anual da cesta da compra de 4.557 euros) e Hiper Froiz alcanza o vixésimo primeiro lugar (4.618 euros).

No nivel medio de custo figuran Gadis, no número un (cun custo anual da cesta da compra de 4.652 euros) e Froiz, no sétimo (4.680 euros).

CIDADES

Na Coruña, os cinco primeiros postos en canto a mellores prezos de supermercados están ocupados polo mencionado Familia, un Alcampo, outros dous Familia e un Mercadona.

Pola súa banda, en Pontevedra os primeiros lugares da táboa son para Mercadona, Carrefour, Eroski Center, Maxi Dia e Gadis, e en Vigo lideran o ranking Alcampo, Familia, Carrefour, Mercadona e outro Mercadona.

En Ourense, dous Mercadona sitúanse nos dous primeiros lugares, seguidos de Carrefour, Carrefour Market e Gadis hiper. Mentres, en Lugo, un Mercadona é o establecemento máis barato e o seguen un Maxi Dia, un E.Leclerc, un Carrefour e un Dia Market.

AFORRO

Segundo o estudio da OCU, unha familia española pode aforrar unha media de 933 euros ao ano na cesta da compra dependendo do establecemento no que compre, o que supón case a quinta parte do gasto anual en alimentación.

Por cadeas, Dani é a máis barata, seguida de Alcampo, Deza, Cash Fresh e Familia, mentres que Sánchez Romero, Ulabox e Supermercados Vila de Madrid son as máis caras.

Á súa vez, as cidades onde máis barato resulta facer a compra é Almería, Puertollano e o Corredor do Henares, fronte a Las Palmas de Gran Canaria, Barcelona e Getxo, que son as máis caras.

Por comunidades autónomas, La Rioja é a máis barata e pola contra Cataluña e Baleares son as máis caras.

O informe, que analiza case 163.000 prezos nun total de 1.193 establecementos de 63 cidades e internet, conclúe que os consumidores poden aforrar 933 euros ao ano se elixen os establecementos máis baratos da súa cidade, cifra que creceu un 13,4% respecto ao ano anterior debido ao aumento das diferenzas de prezos entre supermercados.

A cadea Alcampo, co supermercado máis barato de España (en Vigo), copa os establecementos máis económicos en todo o país, cos hipermercados de Murcia, Sevilla, Oviedo e Moratalaz (Madrid), seguidos dos supermercados Dani de Jaén e Supeco de Alcalá de Henares (Madrid).

Pola contra, os establecementos máis caros son unha vez máis os supermercados Sánchez Romero en Madrid, seguidos de Ulabox, Supermercados Vila de Madrid e os establecementos de Sorli Discau en Madrid e Barcelona, respectivamente.

Madrid segue sendo a cidade onde é posible o maior aforro, con 2.999 euros ao ano. Alcobendas-San Sebastián de los Reyes é a segunda con 2.750 euros, seguida de Internet, que no estudio se trata como unha cidade máis, con 1.827 euros, Barcelona (1.632 euros) e Xirona (1.595 euros).

No extremo contrario sitúase Zamora, onde solo é posible aforrar 276 euros debido á pouca amplitude da oferta. Por detrás sitúanse Cidade Real (287 euros) e Segovia (409 euros).

SOBEN OS PREZOS

Segundo o estudio da OCU, os prezos subiron este ano un 0,7% de media, fronte á baixada do 0,2% do ano pasado. A pesar do descenso do IPC, a metade dos produtos que compoñen a cesta subiron de prezo e estes incrementos foron máis fortes que as baixadas, "unha circunstancia negativa para moitas familias que aínda teñen dificultades" para chegar co fin de mes".

Por establecementos, as principais cadeas encareceron os seus prezos de xeito máis firme e xeneralizada que o ano pasado, no que unhas subiron e outras baixaron.

Este ano produciuse unha importante novidade metodolóxica no estudio, segundo a OCU, que explicou que desapareceron as antigas cesta tipo e económica e foron substituídas por unha única 'cesta da compra'.

Esta cesta recolle o nivel xeral de prezos do establecemento e, mediante a construción dun índice, permite a comparación directa entre establecementos.

Con esta modificación, o estudo de supermercados de OCU adáptase aos cambios de hábitos dos consumidores e á oferta comercial dos establecementos. Esta 'cesta da compra' está composta por 231 produtos e inclúe produtos frescos (carne, peixe, froitas e verduras), envasados, hixiene e droguaría; produtos de marcas líderes no seu segmento e produtos de marca branca.

Cada un dos produtos que a integran ten un peso diferente na cesta de acordo coa enquisa de presupostos familiares elaborada polo Instituto Nacional de Estatística (INE). Con esta cesta o consumidor pode comparar exactamente o prezo dos diferentes produtos en todos os establecementos.