O arrastre estudará sumarse aos topes diarios de xurelo

Representantes de cerco y arrastre al término de la reunión
Foto: EUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 27 abril 2015 20:37

Fixa como liña vermella que a norma, que previsiblemente se aprobará a semana que vén, afecte aos barcos de bandeira portuguesa

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 27 Abr. (EUROPA PRESS) -

   A flota galega de arrastre estudará se sumarse ou non aos topes diarios de comercialización que propón o cerco para o xurelo, co obxectivo de mellorar o prezo desta especie en lonxa, cando este último segmento chegue a un acordo, previsiblemente a semana que vén.

   Despois dunhas tres horas reunidos na sede da EGAP en Santiago, coa participación da conselleira do Mar, Rosa Quintana, este foi o principal avance na negociación impulsada pola asociación que representa a maior parte de barcos cerqueros da comunidade (Acerga).

   O pasado 10 de abril, a comisión do cerco, a proposta de este colectivo, debateu a fixación de límites nas descargas para o xurelo de 6.000 quilos en embarcacións que superen a decena de tripulantes e duns 5.000 ou 5.500 para os que teñan menos de 10.

   Agora, segundo explicou á saída do encontro o voceiro de Acerga, Andrés García, barállase unha diferente alternativa que pasa por establecer unha cantidade linealmente á que se sumen outras contías en función da tripulación.

   En representación dos arrastreiros, o avogado Torcuato Teixeira, secretario da organización de buques arrastreiros coruñeses, aplaudiu que o cerco aposte por estes topes como vía de incremento do valor das capturas, e indicou que o arrastre valorará se adherirse unha vez que haxa un acordo.

   "Pero para o arrastre é básico que calquera norma que se acorde pase pola premisa fundamental, que é imperativa e innegociable, de que afecte tamén á flota de bandeira portuguesa", subliñou.

   A este respecto, e ante as negociacións entre España e Portugal para un novo convenio, o secretario xeral do Mar, Juan Maneiro, apuntou que a obriga dun descanso semanal tamén para estes barcos que descargan en portos galegos "estivo establecida nun borrador primeiro" e resaltou que ve "posible" que así acórdese agora.

   "Imos loitar por iso. Facer todo o posible para que se teña en conta nesa negociación", destacou o alto cargo da consellería, quen permaneceu ata o final do encontro ante a necesidade de ausentarse da titular de Mar por cuestións de axenda.

   Así as cousas, tras esta nova reunión, a próxima cita barállase para o próximo luns. Será "inminente", en palabras do voceiro de Acerga, Andrés García, quen afirmou que o consenso entre o propio cerco está "case ultimado".

   Ao seu xuízo, ademais, a norma de comercialización que salga do próximo encontro será de carácter galego e, polo tanto, incluirá a todo o sector cerquero, englobado ou non en Acerga.

   "E o arrastre, unha vez teñámola fixada, dirémoslle o que hai e eles analizarán e verán se poden sumarse ou non. O grande problema que ven é que teñen uns barcos portugueses que teñen unhas descargas en portos galegos e non se acollerían a esta norma e sería un problema serio de competitividade", manifestou García.

   Neste sentido, indicou que comprende que o arrastre ten un "xeito de traballar completamente distinto", polo que "se poden sumaranse e, se non, tampouco acontece nada".

   Por a súa parte, Teixeira, actualmente membro da Fundación Rendemento Económico Mínimo Sostible e Social (Fremss), reivindicou que os arrastreiros foron "precisamente pioneiros en impoñer en Galicia por iniciativa propia normas de extensión que en definitiva buscaban regular e intentar que o prezo fose competitivo".

   Por iso, "por suposto que o arrastre aplaude que o cerco teña esta iniciativa, e valorará se se pode trasladar nalgunha medida ao arrastre".

   Non obstante, marcou como liña vermella que tamén involucre aos barcos de bandeira portuguesa que descargan en portos galegos, que, reprochou, "fan competencia desleal" no caladero do Cantábrico Noroeste. "Con esa premisa pódese falar de todo e por suposto podemos ir en paralelo e na mesma liña", engadiu.

   En referencia á negociación do acordo con Portugal, sinalou que, na súa opinión, "sería fundamental que xa no propio convenio se puxesen as mesmas condicións de traballo á flota española e á flota portuguesa". "Que non houbese que chegar a unha norma de extensión e de comercialización que igual ten un difícil encaixe xurídico, senón que no propio convenio que se está a negociar xa se introducise esa cláusula que prohibise a actividade a fin de semana á flota de arrastre de bandeira portuguesa", apostilou.

"TODO O POSIBLE"

   Por último, por parte da administración, Juan Maneiro, que compareceu ante os medios ao non estar xa presente Quintana, coincidiu en que existe ese "problema" de competencia cos barcos de bandeira portuguesa pero constatou que debe ser solucionado "a nivel de estado".

   Para iso, con todo, dixo que a Xunta "está a traballar" xunto á flota, co obxectivo de "ver as posibilidades" e para "facer todo o posible para que se teña en conta nesa negociación" entre España e o país luso.