A ampliación da AP-9 en Santiago durará 21 meses e incorporará novos carrís para evitar atoamentos en horas puntas

Primera piedra de la ampliación de la AP-9 en Santiago
EUROPA PRESS
Actualizado: viernes, 27 febrero 2015 20:12

A ministra, á que Feijóo e Hernández agradecen o seu "compromiso" con Galicia e Santiago, avanza a apertura en marzo de tres tramos da a-54

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 27 Feb. (EUROPA PRESS) -

As obras de ampliación da capacidade da autoestrada AP-9 en Santiago teñen un prazo de duración previsto de 21 meses e suporán a incorporación de novos carrís para evitar os atoamentos que se producen nas horas puntas nunha vía pola que circulan 34.000 vehículos ao día.

No discurso tras a posta simbólica da primeira pedra, nunha das rotondas de saída da cidade xunto ao barrio de San Lázaro, a ministra de Fomento, Ana Pastor, enmarcou esta actuación, xunto coa iniciada tamén simbolicamente na mañá deste venres xunto a Rande, na "aposta de Mariano Rajoy por Galicia", que, segundo destacou, "lese no BOE" e "enténdese visitando as infraestruturas que se están a poñer en marcha".

Pastor, que avanzou a apertura en marzo de tres tramos da A-54 entre Santiago e Lugo, rematou a súa intervención cualificando Compostela como "a capital de todos os españois" e a "grande capital de Europa", por ser o destino de todos os "camiños europeos".

O presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, recolleu a luva para chancear con que non lle levaría a contraria a unha membro do Goberno central, posto que, ademais, "Santiago ben mercería ser a capital de España".

Nesta liña, agradeceu contar cun Executivo "capaz" que impulsou diversas obras na comunidade, nun momento de crise e no que, como resaltou, se van finalizar as do Eixe Atlántico de alta velocidade. O alcalde santiagués, Agustín Hernández, felicitouse, igualmente, "polo impulso" dado pola ministra ás necesidades da cidade.

8,5 QUILÓMETROS

O acto deste venres supón o arranque das obras de ampliación da autoestrada AP-9 nos 8,5 quilómetros entre Santiago norte e Santiago sur, libres de peaxe, que serven como circunvalación de Compostela.

"O noso propósito é dotar á cidade e ao seu ámbito das mellores infraestruturas para o benestar e a comodidade dos cidadáns, e para que o tecido empresarial poida desenvolver a súa actividade nas mellores condicións de mobilidade e de intermodalidade do transporte", resaltou a titular de Fomento, quen, como Feijóo, falou da importancia da "dinamización" do emprego mediante a xeración de postos de traballo.

Para os 34.000 vehículos que de media circulan diariamente por este tramo da AP-9, a consecución destas obras pretende resolver os problemas asociados á conxestión de tráfico que se produce no tramo, principalmente nas horas punta.

Deste xeito, Fomento persegue que se vexan favorecidos non só os habitantes da cidade, que utilizan este tramo como circunvalación e acceso ás dotacións da cidade, senón tamén a todos os usuarios que realizan traxectos de medio e longo percorrido por esta autoestrada.

ENLACE DE SIGÜEIRO

Pola súa banda, a remodelación do enlace de Sigüeiro --con duración prevista de sete meses--, situado 12 quilómetros ao norte desta actuación, consiste na construción de novos ramais de saída e entrada dende a N-550 en Sigüeiro cara a a AP-9 en sentido Sur, e polo tanto, dando conexión directa aos polígonos industriais do Norte da cidade de Santiago.

Estas actuacións serán realizadas pola concesionaria da autoestrada, Audasa --as obras foron adxudicadas a unha UTE formada por Pontes e calzada e Francisco Gómez--, en virtude do convenio e do protocolo que foron subscritos en 2011 e 2012 respectivamente entre esta e o Ministerio de Fomento.

A inversión total prevista (obras, expropiacións e asistencias técnicas de control e vixilancia e proxecto) elévase a 75,9 millóns de euros. A parte do presuposto previsto para a execución das obras é de 65 millóns de euros.

Durante toda a execución das obras se garantirá a seguridade e fluidez do tráfico na autoestrada, mantendo hábiles dous carrís de circulación por sentido.

CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS

As obras de ampliación suporán un aumento da capacidade do madeiro da vía mediante a construción de novos carrís adxacentes aos actuais.

Así mesmo, na zona do enlace de Santiago norte construirase tamén un ramal de conexión directo da AP-9 coa Autovía Santiago-Lugo (A-54) para os vehículos que se despracen na marxe do sentido sur-norte da autoestrada.

Desta forma, nese sentido de circulación a conexión entre a AP-9 e a A-54 será directa e con ela evítase que os vehículos que realicen este movemento teñan que saír polo enlace de Santiago norte, movemento que actualmente provoca parte dos problemas de conxestión do tramo nese sentido de circulación.

Nunha nota de prensa, o ministerio indica que a permeabilidade transversal da obra queda garantida coa adaptación dos pasos existentes. Tamén indica que se favorecerá a rede de canles naturais interceptadas pola actuación coa ampliación de 19 obras de drenaxe transversal.

A actuación máis importante e significativa deste tramo, segundo sinala, consiste na ampliación do viaduto de Angrois, de 380 metros de aliñación recta, que coas obras proxectadas pasará a ter cinco carrís por sentido.

A ampliación deseñouse mediante novos taboleiros de aceiro laminado e lousa de formigón, solidariamente unidos aos actuais, que se apoiarán en oito vans sobre senllos grupos de sete pilas novas.

Durante a fase de execución das obras realizaranse medidas preventivas e correctivas para garantir a protección do sistema hidrolóxico e da calidade das augas, a protección atmosférica, a protección da fauna e conservación dos chans e vexetación, resalta Fomento.

OUTRAS ACTUACIÓNS NA AP-9

A ministra recordou, durante a súa quenda, que na Coruña se están a impulsar outras actuacións relevantes para a mellora da conectividade coa AP-9.

Entre elas, citou a ampliación da Avenida de Alfonso Molina (a AC-11) e a execución do novo vial 18, que enlazará a AP-9 coa chamada Terceira Rolda (a AC-14).