Bruxelas di que España non tiña obriga legal de poñer o sistema ERTMS na curva A Grandeira

Accidente de tren en Santiago de Compostela
REUTERS
Actualizado: martes, 17 diciembre 2013 21:09

Di que Adif era responsable do sistema de control do tren e Renfe da licenza do condutor


BRUXELAS, 16 Sep. (EUROPA PRESS) -

O vicepresidente da Comisión Europea e responsable de Transportes, Siim Kallas, dixo este luns que España non tiña, segundo a normativa comunitaria, a obriga legal de despregar o sistema de seguridade ERTMS -- que inclúe a función de freado automático cando se supera a velocidade permitida -- no tramo onde aconteceu o accidente de tren de Santiago o pasado 24 xullo, no que morreron 79 persoas.

"Aínda que o accidente de Santiago implicou un tren de alta velocidade, parece que aconteceu nunha parte da rede convencional que conectaba coa liña de alta velocidade. Como tal, podería non haber ningunha obriga legal de despregar ERTMS", sinalou Kallas en resposta a unha interpretación do eurodeputado do PP europeo Aldo Patriciello.

"Se é así, correspondía ao xestor da infraestrutura (Adif) garantir que o sistema de control do tren fose o apropiado, e á empresa ferroviaria (Renfe) garantir a autorización e a compatibilidade do tren, así como a licenza do condutor e a súa formación", explicou o responsable de Transporte.

De acordo coa lexislación comunitaria, o sistema ERTMS é obrigatorio para todas as novas liñas e os novos vehículos. Ademais, segundo un plan de despregamento que data de 2009, os Estados membros deben incorporar este sistema a determinadas liñas de aquí a 2015.

A UE ESPERA AS CONCLUSIÓNS

Kallas volveu expresar a súa solidariedade e apoio ás familias das vítimas do accidente de Santiago.

O Executivo comunitario espera agora as conclusións das investigacións que se están a levar a cabo en España sobre as causas do sinistro. "Se estas revelan a necesidade de máis medidas a nivel da UE, dará os pasos apropiados de xeito urxente", asegura o comisario de Transportes.