Chega ao porto das Palmas o barco interceptado en alta mar con 2.500 quilos de cocaína

A droga intervida a bordo do Titan Terceiro
EUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 13 agosto 2018 16:08

A operación que provocou a detención de case unha trintena de persoas arrincou en Malaga en 2016

LAS PALMAS DE GRAN CANARIA, 13 Ago. (EUROPA PRESS) -

O barco que foi interceptado en alta mar o pasado 7 de agosto cando se dirixía ás costas galegas con 2.500 quilos de cocaína a bordo, chegou este luns ao porto da Luz e das Palmas, na capital grancanaria.

Parte da droga chegou ao porto a bordo do 'Fulmar', Buque de Operacións Especiais (BOE) do Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria, e o resto fíxoo na outra embarcación, con nome 'Titán Terceiro'. Esta embarcación foi abordada por axentes do Grupo Especial de Operacións (GEO) nunha operación conxunta da Policía Nacional, a Garda Civil, a Ertzaintza e a Axencia Tributaria.

Así, á chegada de ambos os barcos ao Porto da Luz, desembarcouse en primeiro lugar a droga que viña no BOE xunto ao catro tripulantes do 'Titán Terceiro' detidos --dous españois e dous senegaleses-- e, seguidamente, os axentes entraron neste buque cun destes arrestados para sacar o resto de fardos con cocaína até alcanzar os 2.500 quilos que transportaban.

Respecto diso, o coronel Xefe da Comandancia da Garda Civil das Palmas, Ricardo Arranz, explicou que esta operación se iniciou en setembro de 2016 en colaboración coa Ertzaintza en Málaga, aínda que se xudicializou en San Sebastián porque o barco, que entón tiña o nome de 'Zumaia II' e bandeira española, tiña porto en Bilbao.

INICIOS DA OPERACIÓN

Posteriormente o barco, que é un remolcador, desprazouse a Galicia onde recalou primeiramente na Coruña e despois en Vigo. Alí detectouno a Dirección Adxunta de Vixilancia Aduaneira (Dava) a mediados do ano 2017, polo que o Dava iniciou unha investigación sobre o remolcador en coordinación coa Garda Civil e a Ertzainza.

Desde entón e até a aprehensión da droga en alta mar, o 7 de agosto de 2018, fixo múltiples desprazamentos, entre eles, ao sur da península, a Marrocos, Libia, Dakar e en maio de 2017 novamente a Vigo, en busca de potenciais narcotraficantes que requirisen os seus servizos. Foi neste tempo cando cambiou o nome por 'Titán Terceiro' para dificultar a investigación.

Así, foi en maio de 2017, na súa parada en Vigo, cando ofrece os seus servizos a unha organización que estaba a ser investigada pola Policía Nacional, momento no que entra en escena tamén este corpo, que se coordina co resto para seguir a investigación e que contou coa colaboración de policía británica.

Estas investigacións permitiron que se tivesen coñecemento da viaxe do remolcador até o outro lado do Océano Atlántico, unha ruta que aseguran é bastante inusual para este tipo de embarcacións, pero foi o que fixo aos axentes sospeitar que durante a súa estancia alí aproveitasen para realizar a carga da sustancia de estupefacientes.

Neste sentido, o xefe da Brigada de Estupefacientes da Policía Nacional, Antonio Martínez, explicou en declaracións aos medios que o plan que tiña a organización consistía en recoller a droga "moi preto" das costas venezolanas para despois transportala noutro barco "controlado polo grupo", que nesta ocasión era o 'Titán Terceiro'.

Así mesmo, admitiu que para esta ocasión puxéronse "de acordo varias organizacións" para levar a cabo este tráfico de droga. Aínda que, matizou que coa operación desmantélase unha das organizacións de narcotransporte "máis activas nestes momentos".

OPERACIÓN ABERTA

Doutra banda, Martínez afirmou que a operación segue aberta en canto ao estudo da documentación intervida que, dixo, cre que lles "vai a dar moito xogo para seguir facendo detencións".

A iso engadiu que a operación levou "moitos" meses e estaba centrada nunha "organización de narcotraficantes galegos" --na que estaban relacionados os Charlines-- que está "especializada no transporte marítimo". Por iso, apuntou que con esta operación non se evitou só que a cocaína entrase en España, senón tamén no mercado europeo.

Pola súa banda, a delegada especial da Axencia Tributaria en Canarias, Carmen Guillén, destacou que tanto a abordaxe do remolcador como a chegada ao porto da Luz foi "moi complicada" debido á vez que facía na mar, así como a que o remolcador tiña a máquina rota, o que provocou que a travesía fose máis lenta.

"Tardouse en chegar, tardáronse sete días (...). Foi unha operación complicada, pasárono mal, o barco bandeaba moito", concluíu Guillén para felicitar posteriormente a todas as persoas que participaron na operación.

Guillén indicou que a abordaxe do remolcador fíxose de madrugada, primeiramente saltou un GEO ao 'Titán Terceiro', e os tripulantes atopábanse na sala de máquinas porque "lles fallou as máquinas que teñen para detectar a cantidade de gasolina" que había, aínda que parece que "non tiñan ningunha", polo que o barco quedóuselles parado e entón puideron ser detidos.

OPERACIÓN DE "ÉXITO"

Por último, a delegada do Goberno en Canarias, Elena Máñez, resaltou o "éxito" desta operación na que participaron diversos corpos de seguridade e a axencia aduaneira, que permitiu desarticular unha "importante banda de narcotraficantes galegos".

Esta operación, sinalou, permitiu deter a 28 persoas, entre eles os catro que viaxaban a bordo do barco interceptado --e 23 rexistros--. Ademais, engadiu que se continúa traballando aínda que matizou que a "loita contra o narcotráfico, é unha loita permanente".

Estes catro detidos pasaron a disposición xudicial e decretouselles prisión, polo que entrarán nun cárcere do arquipélago para despois ser trasladados a Vigo, onde se lles tomará declaración.