A Comisión Europea pide un informe para saber se España cumpre a normativa tras Angrois

 

A Comisión Europea pide un informe para saber se España cumpre a normativa tras Angrois

Contador
Violeta Bulc, comisaria de Transportes da UE
EUROPEAN COMISSION
Actualizado 21/09/2017 12:19:21 CET

Os expertos comunitarios teñen xa dous encomendas: a de Violeta Bulc e a do xuíz que investiga o accidente

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 (EUROPA PRESS)

A Comisión Europea pediu á Axencia Ferroviaria Europea que redacte un novo informe para coñecer se o Estado español cumpre coa normativa en materia de seguridade e interoperabilidade, que estará listo como tope o próximo 26 de xaneiro.

Así consta nunha comunicación, á que tivo acceso Europa Press, da comisión de peticións do Parlamento Europeo á plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) o 24 de xullo de 2013.

A comisaria de Transportes, Violeta Bulc, escribiu en xullo á presidenta da comisión de peticións do Parlamento Europeo, Cecilia Wikström.

En concreto o día 3 dese mes, Bulc lembra a Wikström que a Comisión "non pode substituír aos estados membro", consciente de que a comisión de peticións, como ela, considera que as autoridades competentes --é dicir, España-- deben abrir novas investigacións" sobre as causas do sinistro.

A responsable de Transportes do órgano de goberno da Unión Europea apoia "plenamente o obxectivo primordial" de indagar e resolver cales foron exactamente as circunstancias polas que se deu o descarrilamento, máis aló do descoido do maquinista, que circulaba cun exceso de velocidade á chegada á curva da Grandeira por atender unha chamada do interventor.

INVESTIGACIÓN "INDEPENDENTE"

Incide, respecto diso, que ela mesma, durante a súa última visita a Madrid --en febreiro--, reiterou a necesidade de que se faga unha investigación "independente". E é que nun primeiro informe encargado á Axencia Ferroviaria Europea, esta ditaminou que a que realizou a CIAF (comisión de investigación de accidentes ferroviarios, órgano colexiado que se inscribe no Ministerio de Fomento) non o foi.

Precisamente ao organismo español competente, a comisaria instoulle persoalmente, segundo indica, a "que siga o consello" da Axencia sobre "as fortalezas e debilidades" do seu informe. A maiores, os servizos da comisión enviaron unha carta á CIAF convidándolle a reabrir a investigación. Fronte a isto, o órgano dixo que estudaría se cambiar de criterio, pero polo momento non deu sinais de que vaia a cambiar o seu ditame.

LISTA PARA "OUTRAS ACCIÓNS"

Por último, e como parte dun proceso "paralelo e distinto", Violeta Bulc informaba á presidenta da comisión de peticións que a Comisión tiña "a intención de encargar" a redacción dun informe á Axencia Ferroviaria Europea sobre "o estado de implementación e aplicación da lexislación da UE sobre seguridade ferroviaria e interoperabilidade en España".

É ese informe o que, segundo comunicou o secretariado da comisión de peticións ás vítimas, "estará listo como moi tarde o 26 de xaneiro de 2018".

"Comparto plenamente as preocupacións da asociación de vítimas sobre a situación actual", subliña Bulc nesta nova lombeirada á plataforma de afectados.

Por último, traslada que está lista, ademais, para "emprender outras accións necesarias" dentro das súas competencias e indica a Wikström que lle manterá informada sobre novos avances neste asunto.

PRECEDENTES E CONTEXTO

Este novo paso da Comisión Europea segue a outros na materia como o procedemento aberto por incumprimento da normativa debido á falta de independencia da CIAF. O Goberno español respondeu a isto cambiando a maneira en que se elixe aos seus membros, tras o que Europa pechou o expediente.

Ademais, prodúcese nun momento no que o BNG presentou unha denuncia xustamente por este motivo: o suposto incumprimento da normativa de seguridade e interoperabilidade por parte do Estado español.

 

   Este foi un dos dous puntos --xunto ao de publicidade enganosa-- que denunciaron as vítimas en xaneiro durante a súa participación na comisión de peticións da Eurocámara.

Máis adiante, fixeron chegar as súas dúbidas achega do cumprimento da normativa de seguridade e interoperabilidade ao responsable da Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria, en relación co feito de que Adif (o administrador de infraestruturas ferroviarias) encargase cinco anos despois da súa inauguración o preceptivo certificado 'CE' de interoperabilidade da liña Ourense-Santiago, na que morreron 80 persoas e 144 resultaron feridas o 24 de xullo de 2013.

No plano xudicial, o instrutor da causa tamén solicitou á Axencia Ferroviaria Europea que achegue un informe, aínda que debe volver enviar esta encomenda, posto que o xulgado enviouna a unha dirección incorrecta.

En concreto, o titular do Xulgado de Instrución número 3 --que mantén como investigados tanto ao condutor do convoi como ao director de seguridade de Adif, e prevé chamar ao seu homólogo en Renfe-- aspira a que estes expertos se pronuncien acerca de se a avaliación de riscos á que obriga a normativa foi realizada na liña na que ocorreu a traxedia.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar su navegación y ofrecerle un servicio más personalizado y publicidad acorde a sus intereses. Continuar navegando implica la aceptación de nuestra política de cookies -
Uso de cookies