Feijóo avanza medidas para que baixe o combustible e suxire que as petroleiras pactan á alza en Galicia

 O mandatario galego, Alberto Núñez Feijóo, presidirá a reunión semanal do Conse
XUNTA/Photographer: xoán crespo
Actualizado: miércoles, 16 abril 2014 17:36

A Comunidade tiña en febreiro o gasóleo a 75,4 céntimos por litro sen impostos, o que supón 1,8 céntimos máis que a media española

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, denunciou que os combustibles en Galicia son os "máis caros" antes de impostos en relación ao resto do Estado e suxeriu que son as propias petroleiras as que pactan os prezos á alza na Comunidade galega. Así, avanzou medidas para favorecer a competencia e que baixe o custo para o cidadán e remitirá un novo informe ao Tribunal da Competencia, ao que urxe que remate o expediente xa aberto.

Na reunión do Consello celebrado este mércores --por ser o xoves festivo--, a conselleira de Facenda, Elena Muñoz, elevou un informe no que se analizan os prezos dos combustibles e do que, tal e como explicou posteriormente o mandatario autonómico en rolda de prensa, se desprende que o prezo do gasóleo se sitúa un "5 por cento por enriba das comunidades autónomas".

Unhas cifras para o que, en palabras do máximo dirixente autonómico, "non hai xustificación", máxime, engadiu, tendo en conta que en Galicia se atopa unha de oito refinarías de petróleo que existen en Estado, por que non se esgrimen esgrimen custos en distribución. "Concluímos que se está entre as máis caras, non é en ningún caso pola tributación, senón porque as petroleiras queren vender o gasóleo máis caro", afirmou.

Así, preguntado pola incidencia do coñecido como 'céntimo sanitario', que se incrementou pola Xunta nos presupostos galegos de 2014, Feijóo manifestou que sería "sorprendente beneficiar aínda máis as contas de resultados das petroleiras en Galicia a custa da facenda pública", e argumentou que a fiscalidade que pesa sobre os combustibles na Comunidade galega é compartida polo 85 por cento dos territorios, nos que é máis barato encher o depósito.

"O que denunciamos claramente, e o que seguimos denunciando dunha forma pública, é que non hai ningunha xustificación tendo unha refinaría das oito de España, e que as petroleiras se poñan de acordo para vender un cinco por cento máis caro o gasóleo en Galicia que no resto de España; o vimos denunciando en 2012 e 2013, e seguímolo denunciando", aseverou.

O presidente da Xunta, que abundou en que se trata dos combustibles máis caros antes de impostos, remarcou que el está "cos galegos, non coas contas de resultados das petroleiras que prexudican a Galicia sen ningunha xustificación". "Porque non hai xustificación aos prezos antes de impostos", resolveu.

As medidas propostas pola Xunta son, en primeiro termo, que o Tribunal da Competencia finalice o expediente aberto sobre a situación das gasolineiras; en segundo, que "as petroleiras non prexudiquen ás familias nin á economía galega"; e en terceiro, "animar" aos centros comerciais a que poñan máis gasolineiras para "intensificar a competencia", da que adoece Galicia, segundo o informe de Facenda. Así, se "facilitará" a instalación de gasolineiras e formularase ás grandes superficies que poñan gasolineiras nos seus ámbitos.

CONTIDO DO INFORME

Tal e como figura no informe analizado na reunión do conselo, o prezo do gasóleo de automoción sen impostos en Galicia situouse en febreiro en 75,4 céntimos por litro, o que supón 1,8 céntimos máis que a media española, un 2,4 por cento máis. De non se aplicar ningún imposto ao combustible, Galicia seguiría tendo "igualmente" o prezo do gasóleo máis elevado de toda a Península.

Tamén era a Comunidade máis cara en combustibles ao peche de 2013, cando o prezo medio do litro do gasóleo antes de impostos era 1,4 céntimos máis caro que en decembro de 2012, a maior suba de toda España e o dobre da media española (0,6 céntimos) nese período.

Ademais, o informe tamén mostra que esta situación afecta ao conxunto da Comunidade, toda vez que das seis provincias españolas co prezo do litro de gasóleo sen tributos máis alto, están "as catro galegas", como resaltou Feijóo. Delas, Ourense é a provincia peninsular co gasóleo máis caro de toda España.

As diferenzas entre as comunidades, explicou o mandatario autonómico, tradúcese nun maior gasto por parte dos fogares galegos, ao respecto do que puxo como exemplo Cataluña, en que o prezo medio do gasóleo é cinco céntimos menor que en Galicia, pese que aplican a mesma tributación sobre o combustible.

A xeito de ilustración, o presidente da Xunta especificou que un consumidor catalán que enche un depósito de 50 litros catro veces ao mes, paga nun ano 120 euros menos que un consumidor galego.

OUTROS ASPECTOS DA ANÁLISE

Feijóo recordou, durante a súa intervención, que o Consello Galego da Competencia xa abriu un expediente hai dous anos en Galicia por posible pacto de prezos no sector. Posteriormente, a Comisión Nacional da Competencia integrou este expediente nunha investigación no ámbito estatal e, de feito, incoou expediente contra seis compañías o 29 de xullo de 2013, no que está o galego.

Agora, esta situación está sendo analizada de novo polo consello Galego da Competencia, que nunhas conclusións preliminares detectou, tamén, problemas de concentración no mercado da distribución minorista e, de aí, que o descenso do combustible pase necesariamente por elevar os niveis de competencia no mercado.

Os datos dispoñibles sinalan que Galicia rexistra unha porcentaxe de estacións de servizo independentes inferior á media española, que é do 17 por cento. De feito, estes establecementos son os que máis compiten en prezos, xa que os teñen ata un 4 por cento máis baixos que as grandes operadoras.

A presenza de estacións de servizo 'low cost', a maioría delas situadas nos centros comerciais, é tamén inferior á media española. En Cataluña, por exemplo, case o 100 por cento deste tipo de superficies contan con establecementos deste tipo, o que tamén reduce os prezos da venda.