Feijóo marca como reto de Galicia superar os 5 millóns de turistas co plan integral 2014-2016

Feijóo en Fitur
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 28 enero 2015 16:44

Celebra o 2014 deixou "máximos históricos" na Comunidade, xa que foi na que "máis creceu o turismo internacional"

MADRID, 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

O presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, asegurou este mércores durante a inauguración do stand da Comunidade na Feira Internacional de Turismo (Fitur) que o seu Goberno se marcou como meta dentro do plan 2014-2016 superar os cinco millóns de turistas que visitan a rexión.

Así o asegurou durante a súa intervención, na que tamén destacou as últimas cifras coñecidas do sector turístico en Galicia en 2014, que deixaron un "máximo histórico" no que a viaxeiros estranxeiros se refire. "Superamos por primeira vez o millón de turistas estranxeiros na Comunidade", celebrou.

Nesta liña, recordou que Galicia foi a Comunidade na que máis creceu o turismo internacional, en concreto máis dun 20%, xa que o pasado ano case o 27% das persoas que visitaron a Comunidade o fixeron "dende outros confíns de Europa e do mundo".

"O conxunto de viaxeiros e o seu incremento neste 2014 supera o 7%. Estamos ante unha marca de turistas, superando os 4 millóns de persoas e converténdonos nun dos destinos máis de moda do país", destacou, para engadir que a meta, non obstante, é alcanzar os 5 millóns de turistas.

Segundo Feijóo, estas cifras débense, por un lado, a que "Galicia é un lugar que sempre sorprende", e por outro, á "morriña", ese "concepto galego universal" que senten "tódolos que ven e tocan Galicia" e que logo transmiten. "Todos os viaxeiros se van con morriña e son os mellores prescriptores", apuntou.

GALICIA, "O FINAL DE TODOS OS CAMIÑOS"

O presidente da Xunta tamén destacou outras das calidades que converten a Galicia un destino turístico "de moda", como a súa gastronomía ou o Camiño de Santiago. "Somos o final de todos os camiños, todos conflúen en Galicia, e na Catedral de Santiago. Dende o século IX Galicia era unha das cidades que aparecían nos mapas", engadiu.

"A praza do Obradoiro non é calquera praza, non é calquera sitio, non é calquera lugar, é o lugar onde naceu Europa sen decatarse", asegurou, para engadir que, por este motivo, son "perfectamente conscientes" de que teñen que preparar o Xacobeo de 2021 e de que "a mellor forma de facelo é intentar que haxa un Xacobeo todos os anos ata o 2021". "Ese é o noso compromiso", remarcou.

Neste sentido, Feijóo asegurou que impulsarán a mellora do itinerario así como o trato aos peregrinos, para os que a Xunta está a construír xa o Centro Internacional de Acollida de Peregrinos do Mundo. "Alégrome moito de que poidamos ofrecer xa este ano 2015 este centro internacional en Santiago", engadiu.

Así mesmo, recordou que o Camiño "non sería nada sen a Catedral de Santiago", a cal vai ser restaurada integralmente antes do próximo ano Xacobeo, para que teña "as mellores condicións dos últimos 100 anos". "Agradezo ao presidente do Goberno, ao ministro de Hacienda, que non é doado agradecerlle cousas aínda que neste caso procede, e á secretaria de Estado de Presupostos que comprometeran a restauración", apostilou, en ton de broma.

CAMIÑO INGUAS E TURISMO INDUSTRIAL

Antes da intervención de Feijóo, o stand de Galicia acolleu a presentación 'Provincia da Coruña, do peregrino do Camiño Inglés ata o Turista Industrial: unha viaxe polo noso patrimonio', que correu a cargo do presidente da deputación da Coruña, Diego Calvo, e contou coa presenza dos acaldes de Santiago, Agustín Hernández; de Ferrol, José Manunel Rey; e da Coruña, Carlos Negreira.

Durante a súa intervención, Calvo defendeu a necesidade de facer promoción de a ruta de Camiño Inglés, analizando as súas debilidades e fortalezas, e levando a cabo as medidas necesarias para a súa mellora.

Así, o presidente da Deputación afirmou que, entre outras medidas, van traballar para que o camiño sexa máis sostible e accesible, e para dixitalizar a ruta, de maneira que os camiñantes poidan, por exemplo, solicitar información ao longo do camiño grazas a códigos QR situados en diferentes puntos, ou geolocalizar o itinerario.

Calvo tamén fixou como prioridade para a Deputación o impulso do turismo industrial, algo que farán a través da marca común Provincia dá Coruña como un destino de turismo industrial. "Hai unha demanda, e deixar morrer este patrimonio industrial sería un erro", sentenciou.