O Foro económico encomenda ao Parlamento unha marca de Galicia que integre cultura, comercio, turismo e medio

José Luis Gómez, Santiago Lago y Fernando González Laxe (Foro económico)
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 23 julio 2014 14:56

Avoga por construír un novo modelo, internacionalizalo e, a partir de aí, "vendelo" cun proxecto "que transcenda os valores partidarios"

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 23 Jul. (EUROPA PRESS) -

O Foro económico de Galicia sinala a necesidade de avanzar na elaboración dunha marca-país galega que integre cultura, comercio, turismo e medio, labor que, ao seu xuízo, debe desenvolverse baseándose en consensos o escenario inicial dos cales debe ser o Parlamento autonómico, para a continuación enriquecerse coas achegas dos axentes económicos e actores sociais.

Este foro, constituído como unha plataforma de transferencia de coñecemento en materia económica dende as empresas e universidades galegas á sociedade e aos espazos de decisión pública, presentou este mércores en Santiago o seu oitavo documento, denominado 'Galicia: bases para unha estratexia marca-país e liñas de traballo para a súa acción exterior', a cargo do economista e expresidente da Xunta Fernando González Laxe e o xornalista José Luis Gómez.

González Laxe sinalou a existencia de dous libros brancos sobre este tema na Comunidade Autónoma un elaborado durante o mandato do popular Manuel Fraga e outro co socialista Emilio Pérez Touriño, pero lamentou que "ningunha das conclusións se levaron a cabo", por o que interpretou que Galicia leva anos "traballando" neste ámbito pero "aínda non se puxo de acordo", con campañas de promoción "esparexidas" en distintos campos pero non unha marca "única".

Gómez, pola súa banda, co exemplo de Costa Rica --ao que ambos os dous fixeron referencia en numerosas ocasións--, avogou por "construír un novo modelo económico, internacionalizalo" e, a partir de aí, "despois vendelo" cunha marca-país que, ao seu xuízo, debe ser un proxecto "que non corresponde só a unha lexislatura" e "tería que ser asumido polas forzas que se poden alternar no poder" na Comunidade galega, de modo que "transcenda os valores partidarios".

"MIRAR MÁIS LONXE"

Quen foi titular do Executivo autonómico entre os anos 1987 e 1990 co PSdeG apostou por "ter unha mirada máis lonxe do que son as pequenas campañas publicitarias" correspondentes a unicamente un produto, entre as que se referiu ao Camiño de Santiago.

Mentres, o exdirector de diarios como 'La Voz de Galicia' e 'Xornal' sinalou a proxectos en marcha como a estratexia con horizonte 2014-2016 para relanzar a marca 'Galicia Calidade' coa formulación de que se converta en "imaxe global" da economía galega e "nun paraugas" de todos os produtos e servizos na comunidade con distinción de calidade. "Falta xuntar actuacións, de forma que se integre cultura, comercio, turismo e medio nun proxecto único", opinou.

Neste sentido, o propio González Laxe fixo referencia á conceptualización que o documento elaborado por ambos os dous fai sobre a marca (marca-territorio único, marca-destino único, marca-destino paraugas, marca-destino múltiples) para, na súa exposición, chamar a atención sobre que ningunha delas é a desexada, en opinión dos autores, senón que é precisa "unha única marca".

ESLÓGANES

Tamén repasou eslóganes de países para considerar que o de Galicia --'Á xente que quero, recoméndolle Galicia'-- é "demasiado complicado" para poder entendelo".

A elaboración dunha marca-país "non é algo que se poida encargar mañá a unha empresa de publicidade que nos dea un slogan", afondou Gómez.

Así, expuxeron a necesidade de lograr cunha imaxe que, como o 'I love New York', estea "vinculada á reputación" de Galicia, que a "identifique diferencialmente e en positivo".

Preguntado acerca de cál é a visión que dende o exterior se ten da Comunidade galega, González Laxe sinalou que hai visións que van dende o "costumbrismo" ata as "concepcións moi modernas, de loxística", pero cuestionou que se siga "intentando vender" as primeiras imaxes, algo "moi belo, pero pobre". Fronte a isto, apostou por impulsar unha imaxe "puxante".

CIDADE DÁ CULTURA, FORMACIÓN E GALEGO

Sobre a Cidade da Cultura e o seu papel nesta estratexia, apuntou que a cultura ten unha "dinámica internacional" polo que "todo país con cultura, e unha cultura proxectable, mellor que mellor". Non obstante, o Gaiás carece, dende o seu punto de vista, de "proxecto que o sosteña", polo que comentou que le "falta definición final" ao quedar "a medias". "Empezamos moitas cousas e non as rematamos", reflexionou, sobre o pobo galego.

Á cuestión de se é máis necesario agora inverter nunha marca-país en lugar de en formación, resaltou iniciativas como as de Cataluña de utilizar aos seus Erasmus "como embaixadores", algo que, dixo, non fixo Galicia, que si ten "bolseiros de dúas fundacións privadas facendo o traballo de embaixador".

Pola súa banda, José Luis Gómez puxo o exemplo de Costa Rica para remarcar a súa aposta por empezar facendo formación, logo industria e situar "aí" a fase de lanzamento dunha marca. "É posible que dende a política se transforme a economía", asegurou, en relación a un país que se dedicaba ao café e agora é "paradigma" en tecnoloxía. A continuación, resaltou, "é posible vendelo".

Por último, ante o feito de que o documento estea escrito en español, o economista Santiago Lago respondeu que, de oito, "catro están en galego e catro en castelán", nun "bilingüismo pleno" que, segundo subliñou, dá conta "da realidade" que constata o Foro económico de Galicia. "Todo é riqueza, e a posición do galego como recurso, pola súa aproximación ao portugués, é un grande activo relacional", resolveu.