Industrias Ferri bota o primeiro barco non tripulado realizado integramente en España

Actualizado 01/12/2016 14:51:53 CET

Ofrece "aplicacións case ilimitadas", toma decisións coa súa intelixencia artificial e tamén pode controlarse de forma remota

VIGO, 1 Dic. (EUROPA PRESS) -

Industrias Ferri botou o primeiro barco non tripulado desenvolvido integramente en España, sendo o máis grande de Europa e dos máis grandes do mundo. Trátase dunha semirríxida o sistema da cal é adaptable a calquera embarcación, e que, a través da súa intelixencia artificial e sen intervención humana, pode decidir a ruta máis óptima e evitar obstáculos respectando as regras de navegación.

A cerimonia tivo lugar na mañá deste xoves nas instalacións de Mariña Dávila, no Porto de Vigo, onde o presidente de Industrias Ferri, Patricio Sánchez, remarcou que o barco, modelo 'Ferri Aero No Tripulado I Victoria', ten o nome de 'Vitoria nos dous costados, símbolo deste éxito conseguido pola empresa e a tecnoloxía do país.

Tal e como destacou Sánchez, esta embarcación autónoma é "segura para si mesma e para todos os usuarios do seu ámbito", e tamén ofrece a posibilidade de que un operario tome o control remotamente. Con iso, ofrece "aplicacións case ilimitadas", dende salvamento, a vixilancia, medicións cartográficas, transporte e loita contra o terrorismo, entre outras.

"Falamos do futuro da navegación", sostivo, apuntando que para probar estas aplicacións -o que farán durante este mes na Ría de Vigo- construíuse o prototipo botado este xoves: Unha semirríxida de deseño especial, con case catro toneladas de peso, 12 metros de eslora e dous motores de 300 cabalos que permiten alcanzar velocidades por enriba dos 50 nós.

Ademais, o sistema desenvolvido neste proxecto, que foi posible "grazas á colaboración coa Universidade de Vigo, socio no desenvolvemento do software", é "totalmente adaptable a calquera embarcación, da eslora que sexa, e extrapolable a calquera tipo de navío", rematou o presidente de Industrias Ferri.

O coordinador do proxecto, Enrique Pérez, comentou que Industrias Ferri quería "dar un paso adiante" no que cre que "será o futuro do naval" por iso, apostou por este sistema que ofrece como vantaxes aforrar custos, seguridade aos traballadores e realización de tarefas rutineiras. Segundo avanzou, xa manteñen contactos con empresas nacionais e estranxeiras interesadas no sistema.

Tras os discursos, un párroco bendiciu o barco e a continuación a madriña, María Leontina -nai do presidente de Industrias Ferri-, baleirou unha botella no casco, tras o que unha grúa o remolcou ata introducilo no mar. Unha vez sobre a auga, a madriña botou un ramo á cuberta e deuse por concluída a cerimonia.

FITO HISTÓRICO

Durante a súa intervención, o conselleiro de Economía, Francisco Conde, erixiu este proxecto como un "fito histórico", que "demostra que cando se conta con medios, vontade e coñecementos, os sonos se fan realidade". "É un fito cun significado moi especial, por ser non un vehículo tripulado", engadiu, sinalando que os drones "están chamados" a escribir grandes páxinas no futuro do naval galego".

Así, tras recordar que Galicia xa traballa nos vehículos aéreos non tripulados e que hai un ano un vehículo autónomo de PSA Peugeot Citroën circulou dende Vigo ata Madrid, avogou por "seguir facendo historia, sumando e achegando dentro do sector dos vehículos non tripulados". "Haberá que facelo aplicando as dúas T: Talento e tecnoloxía", concluíu.

COOPERACIÓN

Pola súa banda, a delegada do Estado no Consorcio da Zona Franca de Vigo, Teresa Pedrosa, remarcou que esta botadura "pon de manifesto que en Vigo hai alicientes para poñer en marcha o centro de innovación do mar". "Temos investigadores, espazos, talento e empresas fortes, e a obriga dende as administracións é que se sigan creando proxectos como o de hoxe", apostilou.

Neste marco, sostivo que o modelo de colaboración público-privada é "fundamental para crecer e crecer máis rápido". Un punto no que coincidiu o reitor da Universidade de Vigo, Salustiano Mato, quen subliñou a importancia de trasladar o coñecemento ao ámbito. "Os nosos coñecementos crecen coa cooperación, e o coñecemento é a principal baza para ser competitivos e crear un futuro empresarial sostible", finalizou.