O informe PISA sitúa ao sistema educativo galego como o máis equitativo

Actualizado: viernes, 31 marzo 2017 15:21

Pasa do sexto ao cuarto posto en lectura, do décimo ao oitavo en matemáticas e do quinto ao cuarto en ciencias

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 6 Dic. (EUROPA PRESS) -

A Consellería de Educación reivindica que Galicia obtén "os mellores resultados da súa historia" en matemáticas, en ciencias e en lectura, tras a publicación este martes do informe do Programa para a Avaliación Integral de Alumnos de 2015 (PISA, polas súas siglas en inglés).

"Confirma que Galicia está por enriba da media de España e da OCDE nas tres competencias avaliadas (lectora, científica e matemática); e incrementa a súa puntuación total e a súa posición no ránking de comunidades autónomas con respecto ao último informe de 2012", destaca o departamento a través dun comunicado de prensa.

O informe, resalta, recolle que Galicia "segue nunha liña de crecemento continuo no que atinxe ao seu sistema educativo, con importantes melloras tanto en termos absolutos coma en comparación co resto das comunidades autónomas, e mesmo con outros países".

Segundo os datos obtidos tras analizar o grao de adquisición de destrezas e coñecementos do alumnado de 15 anos, Galicia logra 494 puntos en competencia matemática, oito máis que a media española (486) e catro máis que a da OCDE (490).

Ademais, Galicia sobe cinco puntos en comparación co ano 2012 (cando obtivo 489 puntos). Na mesma liña van os resultados en competencia lectora, con 509 puntos (10 máis que en 2012), 13 máis que a media española (496) e 16 por enriba da media da OCDE (493).

En canto á competencia científica, Galicia mantén os 512 puntos de 2012, o que a sitúa 19 puntos por enriba de España e da OCDE (493 ambas as dúas). Educación lapa a atención sobre que, de feito, a comunidade se sitúa "ao mesmo nivel de países que se caracterizan por un importante desenvolvemento tecnolóxico" como Alemaña, Australia, Países Baixos, Reino Unido, Corea del Sur e Suíza.

"En definitiva, Galicia mellora a súa posición tanto a nivel global coma en comparación co resto das comunidades autónomas do estado, onde sobe dous postos na escala, ao pasar do sexto ao cuarto posto en competencia lectora (despois de Castilla e León, Madrid e Navarra), e do décimo ao oitavo posto en competencia matemática; e un posto en competencia científica (do quinto ao cuarto posto no ránking de comunidades).

PRIMEIRA EN EQUIDADE

A consellería subliña que o informe "confirma a Galicia como a comunidade autónoma co sistema educativo máis equitativo por diante de todos os países da OCDE". Este dato, que se obtén tras analizar a influencia do contexto sociocultural nos resultados académicos do alumnado, "confirma o esforzo da Consellería de Cultura e Educación por garantir un acceso á educación en condicións de igualdade para todos", valora.

Neste sentido, asegura que unha das accións "prioritarias" do Goberno galego é a atención á diversidade de todos os colectivos. "Tal como reflicten os últimos informes do ministerio, Galicia é a comunidade máis inclusiva do estado, co 91,1% do alumnado con necesidades educativas especiais integrado no réxime ordinario,", recorda. "Isto é posible grazas á rede de 3.000 profesionais, entre coidadores e especialistas en pedagoxía terapéutica e audición e linguaxe que traballan no sistema educativo público,", apostila.

O departamento interpreta que "a tendencia positiva que vén de confirmar o informe PISA ratifica as accións posta en marcha pola consellería para avanzar cara á excelencia do sistema educativo e que se sosteñen en dous piares fundamentais, que son o profesorado e o alumnado".

Ao respecto, sinala á "dedicación e esforzo" dos docentes e lapa a ter en conta "o reforzo da formación do profesorado", con liñas específicas para promover as competencias 'STEM' (ciencias, tecnoloxía, enxeñaría e matemática), para a implantación dos novos currículos e das novas materias de libre configuración, a mellora da competencia lingüística en linguas estranxeiras ou bases para mellorar a atención á diversidade e a convivencia.

Así mesmo, reivindica que segue reforzando os contratos-programa, "que buscan mellorar a calidade do ensino para reducir a porcentaxe de alumnado de baixo rendemento". Esta acción, segundo di, "potencia a autonomía dos centros", que son os que deciden qué áreas deben reforzar e, precisamente, a liña máis demandada é o 'PROA' (programa de reforzo, orientación e apoio) seguida da de reforzo en competencias clave.

Na área de lectura, por último, pon en valor os plans no ámbito das bibliotecas escolares, como o 'PLAMBE' (de mellora de bibliotecas) e o plan 'LÍA' (lectura, información e aprendizaxe).