O maquinista di que o de Angrois foi un "accidente anunciado"

O tren Alvia, instantes despois de descarrilar na curva de Angrois
EUROPA PRESS - Archivo
Actualizado 11/07/2018 20:07:40 CET

Apunta a Adif e Fomento como filtradores da súa chamada a Atocha, na que xa avisaba do perigo da curva

MADRID / SANTIAGO DE COMPOSTELA, 11 Jul. (EUROPA PRESS) -

Francisco José Garzón, o maquinista do tren Alvia accidentado en Angrois en 2013 que deixou 80 mortos, asegurou a través dun comunicado que se leu na comisión que investiga ese sinistro no Congreso que o de Angrois foi un "accidente anunciado" nunha liña "carente de medidas de seguridade".

Ademais, apuntou a filtracións interesadas á prensa para responsabilizarlle do accidente e recoñece que estaba a falar por teléfono corporativo porque "toda chamada debe ser atendida".

Ao comezo da sesión, Garzón, visiblemente emocionado, pediu que fose un membro da Mesa da comisión quen dese lectura ao comunicado. Desta forma, tomou a palabra o secretario da comisión, o deputado de En Marea Antón Gómez-Reino, que leu o texto, que comezou cun recordo para as vítimas, ás que pediu perdón e reiterado o seu agradecemento polo trato recibido.

Garzón pediu que a comisión consiga esclarecer as causas do accidente inmediatas e subxacentes, polas vítimas. "Non pode estar baseado exclusivamente en actuación humana, a tecnoloxía permite controlar os riscos, unhas simples medidas tomadas após o accidente evitárono", destaca.

FILTRACIÓNS INTERESADAS

No texto, Garzón lamentou que a gravación da súa chamada á central de Atocha após o sinistro fose filtrada parcialmente aos medios. "Só puido tela Adif e o Ministerio de Fomento, destacáronse unhas palabras miñas que ía a 190 quilómetros cando tiña que ir a 80", sinala o comunicado, que indica que a gravación é máis longa e nela avisaba do perigo da curva onde se siniestró o Alvia.

"Os trens non circulan á velocidade que quere o maquinista senón os que marca a empresa", alega. "Se circulaba a 190 é porque é a establecida para ese tramo", sinala o texto.

APUNTA A PASTOR E CATALÁ

Nese punto, o escrito do maquinista sinala que o libro 'A traxedia de Angrois' apunta directamente á entón ministra de Fomento, Ana Pastor, e ao secretario de Estado de Comunicacións, Rafael Catalá, querían facer chegar esa gravación ao xuíz e a fiscal.

"O xusto é que escoiten a gravación completa, nela digo que isto ía pasar e que o xefe de maquinistas de Ourense en 2011 avisaba nun escrito sobre o problema técnico e a curva de Angrois", explica o maquinista no seu comunicado.

"Filtrouse intencionadamente", denuncia Garzón, que lembrou que tamén se publicaron fotografías da súa Facebook persoal, cun velocímetro de tren a 200 quilómetros de hora, para "dar a entender" que lle "encantaba" correr cos trens. No comunicado, Garzón alega que é normal circular a esa velocidade e que nesa fotografía el non estaba aos mandos do tren e atopábase en clases.

FALAR POR TELÉFONO

Tamén recoñece Garzón que se despistou por estar a falar por teléfono corporativo co interventor do tren, tal e como marca a actuación de Renfe. "Estaba obrigado, toda chamada debe ser atendida e non se nos formou para atender esas chamadas nin hai unha análise sobre o risco", explica.

As chamadas son habituais, o teléfono é unha ferramenta máis de traballo, apostila, "estamos a falar de perda de conciencia non voluntaria causada por unha das variadas tarefas profesionais dun maquinista".

Garzón denunciou que a súa detención se produciu após recibir o alta hospitalaria e foi decretada pola policía e non por un xuíz, e asegura que se fixo coincidir coa visita do ministro de Interior, Jorge Fernández Díaz, a Santiago de Compostela. "Parece que era importante dicir na súa rolda de prensa que tiñan detido ao maquinista", asegura.

PERDA DE ANONIMATO

Ante as preguntas dos deputados, o maquinista do Alvia respondeu só a cuestións que non están xudicializadas, evitando cuestións técnicas da circulación e detalles da súa condución.

Nun emotivo momento coa deputada de En Marea, Alexandra Fernández, Garzón sinalou que preferiría morrer el en lugar dos pasaxeiros sinistrados en Angrois. "Prefería morrer eu a un deles", afirmou. E non quixo pronunciarse sobre se se lle utilizou como "chibo expiatorio" para explicar o accidente, nin tampouco fixo valoracións de corte político.

Así mesmo, nas preguntas da socialista Pilar Cancela, quen rexeitou pedir desculpas por ser o seu grupo (xunto ao PP) o que pediu a comparecencia de Garzón, lamentou perder o anonimato con esta comparecencia pública no Congreso dos Deputados. "Cinco anos de anonimato e agora...", lamentou.

A este respecto, ao comezo da sesión tanto ERC como Unidos Podemos reiteraron a súa posición de que Garzón non fose citado ao tratarse dun imputado na causa xudicial. "Vostede é unha vítima máis", reiterou Fernández.

Contador